Thursday, August 17, 2017

KESATUAN RAKYAT BANTU PERTAHAN NEGARA

KEMAMAN, 17 Ogos (Bernama) -- Kemerdekaan negara bukan sahaja perlu dipertahankan menerusi kekuatan angkatan tentera tetapi kesatuan rakyat turut membantu dalam mempertahankan negara daripada pelbagai ancaman.

Panglima Angkatan Tentera, Tan Sri Raja Mohamed Affendi Raja Mohamed Noor berkata selain harus meletakkan kepercayaan penuh kepada angkatan tentera dalam memerangi musuh namun rakyat di negara ini juga perlu menjiwai semangat kemerdekaan dalam diri masing-masing.

"Di pihak tentera kita telah membuktikan kesetiaan dalam mempertahankan negara daripada pelbagai anasir yang mengancam keselamatan negara (dari segi kekuatan anggota dan aset-aset yang dimiliki).

"Namun kekuatan dan kemerdekaan negara bukan bergantung kepada angkatan tentera semata-mata tetapi keutuhan dan kesatuan rakyat dalam menjiwai semangat kemerdekaan juga penting dalam mencapai matlamat itu," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas program Semarak Merdeka Parlimen Kemaman di Padang Astaka di sini hari ini.

No comments:

Post a Comment