Tuesday, August 8, 2017

DALAM MASA SATU MINGGU JUALAN BEBAS CUKAI TASIK KENYIR KUTIP RM450K

KUALA LUMPUR, 8 Ogos (Bernama) -- Operasi Jualan Zon Bebas Cukai di Tasik Kenyir merekodkan kutipan hasil yang memberangsangkan iaitu sebanyak RM450,284 dengan jumlah kedatangan pelancongan seramai 17,930 orang sejak mula beroperasi pada 1 Ogos sehingga 7 Ogos lepas.


Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata operasi yang berlangsung di Pengkalan Gawi itu menunjukkan satu daripada kejayaan pembangunan yang dijalankan di bawah Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah (Ketengah).

"Kementerian menyalurkan peruntukan kepada Ketengah untuk mengatur program mempromosikan Tasik Kenyir antaranya bekerjasama dengan pihak pelancongan Negeri Terengganu, melaksanakan Program Beautiful Terengganu, menjalankan promosi di luar negara, mengedarkan risalah dan juga menyertai Pameran Persatuan Ejen Pelancongan dan Pengembaraan Malaysia (MATTA)," katanya.

Beliau berkata demikian semasa menggulung perbahasan Rang Undang-undang Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah (Pindaan) 2017 di Dewan Rakyat hari ini.

Malah, Ismail Sabri berkata pembangunan yang dilakukan oleh Ketengah juga turut memberi manfaat kepada masyarakat setempat termasuk membuka 832 peluang pekerjaan di sekitar Tasik Kenyir.....

No comments:

Post a Comment