Thursday, April 13, 2017

SIAPA CALON TELUK PASU?

KUALA NERUS: Tulisan saya "Kekalkah Razif di DUN Seberang Takir" menimbulkan kemarahan kepada para penyokong fanatik Razif. Dalam tulisan itu saya masih mengatakan Razif adalah pilihan pertama dan bukannya beliau tidak disenaraikan sebagai calon.

Sebaliknya jika PM mahu beliau jadi menteri, maka dua nama bakal menggantikan beliau. Oleh itu tidak timbul saya diupah oleh mana mana pihak untuk menonjolkan orang lain sebagai calon kerana ia berdasarkan kajian agensi agensi kerajaan yang terlibat dalam pemilihan calon.

Kali ini saya memilih DUN Teluk Pasu yang dirampas PAS pada PRU 13. Beberapa nama disebut sebagai calon iaitu Pegawai pembangunan DUN (PPD)  Teluk Pasu, Cikgu Mansor; Pengarah ATRA, Ustaz Omar dan adik bekas ADUN Teluk pasu iaitu Kipayatullah Mohd Said.

Mampukah mereka merampas DUN Teluk Pasu dari calon PAS, Ridzuan Hashim yang menang dengan majoriti 109 undi. Jika BN bekerja kuat mereka boleh menang asalkan tidak ada peteh keting sesama mereka.


Datuk Abdul Rahin Mohd. Said(BN) mendapat 8,989 undi manakala Ridzuan Hashim (Pas) mendapat 9,098undi.



Cikgu Mansor Salleh popular di kalangan orang kampung. Sebagai PPD, beliau bergaul dengan semua lapisan masyarakat. Tetapi tidak semestinya PPD menjadi calon. Ustaz Omar pun ada kelebihannya. Dengan ATRA beliau dikenali umum.

Manakala Kipayatullah adalah adik Datuk Rahin yang tewas kepada Ridzuan. Beliau adalah pegawai pendidikan daerah Setiu. Satu lagi nama yang tidak boleh ditolak ialah seorang peguam, Anuar Mohamad yang kini dilantik sebagai Bendahari Umno perhubungan Terengganu.

Beliau juga bendahari Umno bahagian Kuala Nerus seorang anak jati Bukit petiti yang merendah diri. terpulang kepada pucuk pimpinan untuk memilih siapa untuk merampas kembali DUN Teluk Pasu dari tangan PAS. Jika Anuar dipilih sebagai calon, tiga nama lain perlu berikrar untuk bekerja kuat untuk mempastikan Anuar menang. Bila BN menang dapatlah BN memberi ganjaran yang setimpal kepada mereka bertiga yang tak dapat jadi calon.

 Hj Ruzman bin Ismail turut disebut juga bakal calon DUN Teluk Pasu.Beliau adalah ahli jawatankuasa bahagian dan pengerusi penerangan DUN Teluk Pasu serta ahli majlis MBKT. Beliau adalah orang kanan bekas ADUN Teluk Pasu, Datuk Rahin Mohd Said. Beliau berkelulusan ijazah sarjana muda sains dari Universiti Malaya.

Seorang lagi  Mohamad bin Said  jurukur orang Kesom. Beliau juga popular di kalangan orang kampung.

Insya Allah jika mereka berlima bersatu, tak mustahil BN menang di Teluk Pasu.







No comments:

Post a Comment