Monday, May 22, 2017

TUJUH NGO BUAT LAPORAN POLIS TERHADAP ANAK MUSTAFA ALI



KUALA TERENGGANU: Tujuh NGO Negeri Terengganu telah membuat laporan polis berkaitan isu peguam Fariz Irwan Mustafa yang membuat tuduhan yang tidak berasas di atas isu penipuan UMRAH Yayasan Bakti Negara Terengganu (YBNT).


Menurut Pengerusi Kelab Generasi Baharu (KGB)Negeri Terengganu, Mohd Johari Abu Bakar, apa yang dinyatakan oleh Fariz itu adalah satu tuduhan berniat jahat terhadap Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Razif Abd Rahman dan Pengarah Jabatan Pendidikan Negeri Terengganu Safruddin Ali Hussin.

Katanya, isu ini dalam proses mahkamah dan kalau betul dia(Fariz) berniat untuk membantu mangsa tersebut dia bantu lah, kenapa dia kaitkan MB Terengganu dan pengarah JPNT?

“ MB dan Pengarah JPNT tidak terlibat dalam kes berkenaan dan beliau dengan sengaja telah menerbitkan unsur-unsur fitnah terhadap dua orang yang saya dinyatakan tadi,

“Hari ini saya bersama NGO-NGO negeri Terengganu, mohon supaya pihak polis membuat siasatan terhadap Fariz Irwan kerana dengan niat menjatuhkan maruah YAB MB dan kita sama-sama menjaga insitusi Menteri Besar itu sendiri”, ujurnya.


Tambahnya lagi ,Fariz diberi masa 24 jam untuk memohon maaf secara terbuka dan bertulis kepada MB Terengganu diatas tuduhan yang di lemparkan.



Turut membuat laporan Polis harini , Pesaka Negeri Terengganu (Pesaka) ,Pewaris Pekida Negeri Terengganu (Pekida) , Cemara Bugis Negeri Terengganu, MAYC Negeri Terengganu, Gerakan Belia 4B Negeri Terengganu dan Gerakan Belia 4 B Kawasan Kuala Terengganu pada jam 2.00 petang di Ibu Pejabat Polis Kuala Terengganu hari ini.

Selain itu, Setiausaha Pesaka Negeri Terengganu Fakhrul Azman Abu Bakar berkata, beliau dan rakan-rakan NGO membuat laporan polis hari ini bagi melahirkan rasa ketidakpuasan hati berkaitan tuduhan dan fitnah yang dilemparkan secara semberono serta melulu oleh Fariz.

“Beliau kononnya mengaku sebagai seorang peguam yang tidak tahu cara dan tatasusila guaman dan menjaga anak guamnya”

“Saya tertarik dengan kenyataan yang ditularkan oleh beliau dan menarik perhatian saya adalah… jikalau saya diberi peluang bertanding di Seberang Takir atas parti bebas…”

“Jikalau beliau hendak berpolitik… berpolitiklah diatas padang yang lapang… dan kalau anda seorang peguam serta bersikap adil dan bawalah perkara ini ke mahkamah…”

Kami di fahamkan beliau bukan peguam yang di lantik tetapi hadir hanyalah sebagai pemerhati kes tersebut.

“Fariz juga di ingatkan jangan bersikap semberono serta berniat jahat membuat fitnah tanpa bukti dan memburukkan Menteri Besar kita”, ujarnya.

No comments:

Post a Comment