Sunday, September 10, 2017

TIADA KOMPROMI TERHADAP PENYEBAR FITNAH

SANDAKAN, 10 Sept (Bernama) -- Tiada kompromi terhadap penyebar fitnah yang memburukkan pemimpin UMNO menerusi laman sosial, tegas Pengerusi Biro Teknologi Maklumat (IT) UMNO Datuk Ahmad Maslan.

Beliau berkata pemimpin parti yang difitnah akan diminta membuat laporan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) dan polis sebaik sahaja biro mengesan perbuatan tidak bertanggungjawab itu.


Pemain media sosial UMNO tidak akan berdiam diri hanya menyaksikan pihak kerajaan dicaci dan difitnah sebaliknya akan bertindak menyebarkan fakta, katanya pada perasmian Bengkel Teknikal Maya (BTM) peringkat negeri Sabah dan Labuan anjuran Biro IT UMNO Zon Lima di sini, hari ini.

Mengenai penganjuran bengkel itu, Ahmad yang juga Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri berkata bengkel tersebut mengkhususkan ilmu infografik dan video pendek yang bakal diaplikasikan di laman sosial dari sudut positif.

Katanya peserta bengkel diberi panduan agar hanya memuat naik kenyataan atau komen berunsur positif dan mengelak sama sekali menyebar fitnah di laman sosial

No comments:

Post a Comment