Friday, April 20, 2018

ZAITON CALON TUNGGAL WANITA TEPATI RAMALAN TODAY TERENGGANU PADA 19 APRIL 2017



KUALA TERENGGANU 20 April - Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman hari ini mengumumkan lima calon Barisan Nasional (BN) yang akan bertanding di Kuala Nerus dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).



Selain beliau, calon lain terdiri daripada Pegawai Pembangunan Parlimen Kuala Nerus, Datuk Mohd. Basir Ismail; Pegawai Penyelaras Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Tunggal, Tuan Arif Sahibu Fadillah Tuan Ahmad; Pegawai Penyelaras DUN Buluh Gading (Teluk Pasu) , Che Mansor Salleh di samping pakar motivasi, Dr. Tengku Asmadi Tengku Mohamad.



Beliau bagaimanapun tidak menyebut bagi kerusi kawasan mana calon-calon itu akan diletakkan dalam membawa cabaran BN menghadapi PRU-14.


Bagaimanapun difahamkan Ahmad Razif akan kekal di DUN Seberang Takir manakala Basir di Tepuh, Tuan Arif (Bukit Tunggal), Che Mansor bagi Buluh Gading manakala Tengku Asmadi bagi kerusi Parlimen Kuala Nerus.


“Sebagai Ketua Bahagian Kuala Nerus dan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri maka, saya umumkan yang kelima-lima calon ini sudah sah akan bertanding bagi DUN dan Parlimen Kuala Nerus, tetapi tempat saya tidak mahu beritahu, kita tungu secara rasmi pengumuman sama ada pada Ahad atau Isnin.


“Selain itu, saya juga ingin umumkan yang Toh Puan Zaiton Mohd. Amin adalah satu-satunya calon wanita di Terengganu yang akan diketengahkan,” katanya.


Beliau berkata demikian kepada pemberita dalam sidang akhbar selepas Program Jelajah Cakna Ibu Tunggal bersama Badan Amal dan Kebajikan Isteri Wakil-Wakil Rakyat Terengganu (Serikandi) Terengganu 2018 di Stadium Tertutup Gong Badak di sini hari ini.


Yang hadir sama, isterinya, Toh Puan Seri Halina Zakaria merangkap Yang Dipertua Serikandi.


Ahmad Razif memberitahu, BN Terengganu akan menampilkan sekurang-kurangnya 19 muka baharu di samping tiga calon muda berusia bawah 40 tahun.


Bagaimanapun, beliau memberi bayangan ada di antara penyandang bagi kerusi PRU lalu bakal digugurkan daripada bertanding.


“InsyaAllah sehari dua lagi kita akan umumkan semuanya. Sebahagian daripada mereka (calon) sudah tahu,” katanya.

Pengumuman Zaiton sebagai calon BN menepati ramalan Today Terengganu pada 19 April 2017. Mampukah Zaitun menjadi Exco wanita Terengganu yang pertama jika BN menang pada 9 Mei nanti? Sama samalah kita tunggu

No comments:

Post a Comment