Tuesday, April 17, 2018

BANDAR TUN RAZAK MAHU MENANG ATAU KALAH?

KUALA LUMPUR: Ahli Umno Bahagian Bandar Tun Razak sudah lama mengidam kerusi parlimen Bandar Tun Razak. Dua kali diwakili MCA pada tahun 1999 dan 2004, PKR menawan kerusi tersebut pada tahun 2008 dan 2013.

Syukurlah Umno mendapat kerusi itu buat kali pertama pada PRU 2018 setelah empat kali MCA mewakili BN. Dua kali menang, dua kali tewas maka sudah wajarlah MCA memberi laluan kepada Umno untuk menentang PKR.

Sepatutnya Ketua Umno Bahagian Datuk Rizalman Mokhtar jadi calon BN tetapi beliau ada kes maka nama beliau terus hitam.Walaupun polis dapati beliau tidak bersalah, tetapi imej beliau sudah tercemar. Maka Umno menawarkan kerusi itu kepada Ketua Wanita, Tan Sri Shahrizat Jalil.

Jika Shahrizat bertanding maka isu lembu dalm kondo akan diserang pembangkang. Maka Shahrizat menolak tawaran tersebut walaupun peluang untuk Umno merampas kembali kerusi parlimen tersebut agak cerah.

Siapakah calon BN yang wajar bertanding di Bandar Tun Razak? Adakah BN mahu menang atau kalah? Bagi saya, jika benar BN mahu menang, BN wajar meletakkan bekas Setiausaha Umno Bahagian Bandar Tun Razak, Datuk Zaharin Mohd Yassin sebagai calon.

Semua penduduk di parlimen tersebut kenal siapa Zaharin. Beliau juga adalah setiausaha kerja BN Bandar Tun Razak. Penduduk yang berurusan dengan beliau puas hati dengan perkhidmatannya. Bila penduduk datang minta rumah PPR, surat sokongan Zaharin laku di Dewan Bandaraya.

Ramai penduduk Bandar Tun Razak suka dengan perkhidmatannya yang ikhlas kepada mereka. Oleh itu jika mahu menang wajarlah Zaharin dipilih sebagai calon BN Bandar Tun Razak.

Semua menteri dia kenal. Maka mudah beliau minta tolong menteri untuk kepentingan penduduk Bandar Tun Razak. Dia pun tak ada kepentingan peribadi dengan menteri kerana beliau bukan ahli perniagaan. Calon mudah menang ini akan memberi saingan sengit kepada calon PAS dan calon PKR.

Banyak jasa beliau kepada penduduk Bandar Tun Razak ketika beliau menjadi Setiausaha Umno Bahagian dan Setiausaha Kerja BN. Maka peluang untuk BN menang di situ amat cerah jika beliau yang bertanding.


No comments:

Post a Comment