Friday, April 6, 2018

NAWI TETAP BEKERJA UNTUK BN JIKA TIDAK DICALONKAN DI DUN HULU BESUT



BESUT 6 April - Ketua UMNO bahagian, Nawi Mohamad menyerahkan kepada pucuk pimpinan parti sama ada beliau wajar dicalonkan semula atau tidak bagi kerusi Dewan Undangan Negeri Hulu Besut.



NAWI MOHAMAD


Nawi secara terbuka menegaskan, jika tidak dicalonkan bagi mempertahan kerusi itu, beliau akan tetap bekerja memastikan semua kerusi dalam Parlimen Besut kekal di bawah Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).


“Jika pucuk pimpinan masih memberi kepercayaan sekali lagi bagi DUN Hulu saya akan meneruskan perancangan yang dibuat sebelum ini untik diselesaikan bagi kepentingan rakyat,” ujarnya

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas melancarkan projek perumahan di Kampung Bukit Cina Pasir Akar dekat sini semalam.

Beliau yang memegang portfolio Jawatankuasa Luar Bandar Koperasi dan Kepenggunaan negeri telah tiga kali memenangi kerusi DUN Hulu Besut dan tewas pertama kali pada tahun 1999.

Dalam pada itu, beliau yakin BN akan meraih kemenangan lebih besar apabila berdepan saingan tiga atau empat penjuru.

Katanya, keyakinan itu berdasarkan sokongan pengundi baharu yang terdiri daripada golongan muda setelah mendekati mereka dalam pelbagai program yang dianjurkan. 

Di antara nama yang disebut-sebut menggantikan Nawi di DUN Hulu Besut ialah Zahari Mat. Dalam pada itu, menurut sumber Nawi mungkin bertanding di parlimen Besut menggantikan Datuk Seri Idris Jusoh yang menjadi ahli parlimen Besut sejak tahun 1995.



No comments:

Post a Comment