Thursday, April 12, 2018

PH AKAN GUNAKAN PELBAGAI CARA UNTUK JAYAKAN MALAYSIAN MALAYSIA

PADANG TERAP, 12 April ( Bernama) -- Pakatan Harapan (PH) yang diterajui DAP akan menggunakan pelbagai cara demi menjayakan Gagasan Malaysian Malaysia yang diperjuangkan parti itu selama ini.

Anggota Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Mahdzir Khalid berkata, disebabkan itu, DAP sanggup membuat pengorbanan yang besar untuk menggunakan logo PKR dalam pilihan raya umum ( PRU) ke-14 walaupun mendapat kritikan daripada sebahagian ahli DAP di akar umbi.

"Untuk menjayakan Gagasan Malaysian Malaysia, saya tengok DAP akan guna apa cara sekalipun untuk membolehkan orang Melayu menyokong gagasan yang dibawa DAP yang berpaksikan kesamarataan.

"Malah kita sudah lihat ramai pemimpin Melayu sudah diperdayakan oleh DAP demi menjayakan gagasan itu," katanya pada Majlis Perasmian Dewan Seri Merbau, Sekolah Menengah Kebangsaan Lubok Merbau, di sini, hari ini.

Beliau bagaimanapun yakin orang Melayu dan bumiputera sudah mulai sedar sandiwara yang dimainkan parti itu dan tidak akan menyokong parti yang akan menjejaskan hak-hak keistimewaan orang Melayu dan agama Islam..

No comments:

Post a Comment