Wednesday, April 4, 2018

BIAR POLIS JALANKAN SIASATAN KES RIZALMAN

KUALA LUMPUR, 4 April (Bernama) -- Ketua Bahagian UMNO Bandar Tun Razak, Datuk Rizalman Mokhtar menafikan dakwaan beliau terlibat dalam penyalahgunaan dadah selepas ditahan di sebuah kelab hiburan di ibu negara, awal pagi Isnin lalu.

Rizalman percaya dakwaan itu adalah satu perangkap yang bermotifkan politik bagi merosakkan nama baik dirinya.

Beliau mendakwa serbuan yang dilakukan itu khusus disasarkan kepada beliau dan rakan-rakannya memandangkan polis hanya memeriksa biliknya tanpa membuat pemeriksaan di bilik-bilik lain di premis tersebut.

"Saya mengaku saya adalah individu yang ditahan itu, tapi saya hanya mengambil kopi dan semua rakan-rakan saya mengambil minuman ringan, tiada minuman keras, jadi saya tertanya-tanya bagaimana saringan awal adalah saya positif dadah.

"...dan sebab itu saya mengesyaki saya telah diperangkap, bagaimanapun saya tidak tahu siapa yang melakukannya," katanya pada sidang media di sini hari ini.


Ulasan saya, Rizalman yang sedang disiasat polis sepatutnya tidak buat sidang akhbar membela dirinya. Biar polis jalankan siasatannya. Jika polis dapati ada kes, beliau akan didakwa di mahkamah. Maka gunakanlah mahkamah untuk membela diri. Tak perlu menggunakan media.


Sementara itu sumber berkata Rizalman diperangkap kerana Umno Bahagian Tun Razak mahu kerusi parlimen tersebut dalam PRU akan datang. Dua kali calon MCA kalah kepada calon PKR, Tan Sri Khalid Ibrahim pada PRU 2008 dan 2013. Maka Umno mahu kerusi tersebut yang sudah tentu tidak disukai oleh MCA.


Rizalman berkata beliau tidak tahu siapa yang memerangkapnya tetapi mungkin MCA menjadi dalang di sebalik serbuan tersebut kerana polis hanya menyerbu biliknya sahaja. Yang menjadi persoalan kenapa minum kopi positif dadah pula. Oleh itu biarlah polis jalankan siasatan.

No comments:

Post a Comment