Tuesday, April 24, 2018

BN TIDAK ANAK TIRIKAN PARLIMEN KUALA TERENGGANU WALAUPUN KALAH

KUALA TERENGGANU, 24 April (Bernama) -- Meskipun dikuasai pembangkang selepas kekalahan Barisan Nasional (BN) di Parlimen Kuala Terengganu pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU 13), BN sebagai kerajaan yang memerintah negeri ini, tidak sesekali 'menganaktirikan' bandar raya pesisir pantai itu daripada arus pembangunan.

Ketua UMNO Bahagian Kuala Terengganu, Datuk Mohd Sabri Alwi berkata tidak mahu terus bernostalgia dengan kekalahan itu, kerajaan BN tetap gigih membawa satu persatu pembangunan ke Parlimen itu selaras dengan slogan kerajaan BN di bawah pentadbiran Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman - Transformasi Terengganu Baharu.

Satu demi satu projek berimpak tinggi berjaya dibawa masuk termasuk projek Kuala Terengganu City Centre (KTCC), jambatan angkat atau 'drawbridge' yang akan membuka beribu peluang pekerjaan kepada penduduk setempat khususnya golongan muda.

Katanya Pusat Transformasi Bandar (UTC) diwujudkan di Paya Bunga Square, pada Jun 2016 yang memberi faedah kepada kira-kira 600,000 penduduk tempatan menerusi perkhidmatan yang disediakan oleh 29 agensi persekutuan, 20 badan kerajaan dan dua agensi swasta.

Selain itu, kira-kira 2,000 unit rumah di bawah projek perumahan rakyat (PPR) telah dibina oleh kerajaan negeri di beberapa lokasi sekitar Kuala Terengganu seperti PPR Padang Hiliran dan Cherong Binjai

No comments:

Post a Comment