Sunday, December 10, 2017

DIRA TEGUR SHEILA MAJID DI GELANGGANG YANG TEPAT

oleh ABDULLAH KARIM




KUALA LUMPUR: Pelakon Dira Abu Zahar memberitahu Datuk Sheila Majid lain kali kalau mahu bercakap mengenai sesuatu perkara yang melibatkan kempimpinan negara carilah gelanggang yang betul.

Bukan dengan mengunakan media massa dan media elektronik untuk menghentam Perdana Menteri.

"Saya menegur Sheila ditempat yang betul iaitu di pentas Umno," katanya ketika ditemui di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) pada Jumaat lepas.

Exco Puteri Umno itu dalam ucapan perbahasannya menyipatkan penyanyi ternama itu tidak pernah bersyukur dengan pelbagai nikmat diperolehinya hasil kemakmuran di bawah pemerintahan kerajaan Barisan Nasional (BN) pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beliau mengakui dirinya berada di kedudukan benar kerana berani tegur penyanyi tersebut dikhalayak iaitu di pentas Umno.

"Saya tegur dia di depan orang ramai. Di kalangan pemimpin Umno. Puteri Umno sebenarnya tidak begitu suka dia memperkecilkan Perdana Menteri kita," ujarnya.

Dikalangan penggiat seni termasuk penyanyi dan pelakon, mereka melihat cara anak bekas Ketua Menteri Melaka iaitu Datuk Abu Zahar Ithnin ini menggunakan pentas politik untuk meraih kembali populariti setelah kegemilangannya pudar atas sebab-sebab tertentu.

Dira ketika diminta mengulas telahan nitizen mengenai perkara tersebut dengan nada amat sedih berkata orang di luar sana tidak begitu faham maksud sebenarnya kenapa dan mengapa Sheila ditegur dalam ucapan di PAU baru-baru ini.

"Macam-macam saya dengar sebaik sahaja saya habis berucap.

"Ada yang kata saya gila publisiti. Ada juga yang saya buat begitu sebab nak cari glamour," katanya sambil membesarkan matanya.

Dira berkata apa juga yang diperkatakan oleh orang-orang di luar sana mengenai tegurannya kepada Sheila, para perwakilan Puteri Umno setuju dengan beliau.

"Contohnya semua perwakilan Puteri bertepuk tangan ketika saya menegur Sheila. Ini maknanya ahli- ahli Puteri yang memenuhi ruang dewan bersetuju dengan saya.

"Ahli Umno tidak suka PM yang kita sayangi dan telah berjaya menerajui negara dikatakan gagal oleh seorang personaliti," katanya.

No comments:

Post a Comment