Friday, December 29, 2017

BANTUAN PERSEKOLAHAN TAK AMBIL KIRA IDEOLOGI POLITIK IBU BAPA PELAJAR

KUALA NERUS, 29 Dis (Bernama) -- Pemberian bantuan persekolahan oleh Kelab Putera 1Malaysia (KPIM) tidak pernah mengambil kira ideologi politik ibu bapa pelajar yang menerima bantuan berkenaan, kata Pengerusi KP1M, Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim.

Beliau berkata bantuan yang diberikan adalah semata-mata mahu meringankan perbelanjaan rakyat khususnya ibu bapa dalam menyediakan kelengkapan bagi sesi persekolahan yang akan bermula tidak lama lagi.

"Di sini kita lihat walaupun 1,000 anak-anak sekolah yang menerima bantuan, tetapi kehadiran hampir 5,000... ibu bapa, keluarga, waris datang bersama, makan dan minum, bersembang dengan Meneri Besar Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman. Inilah yang kita buat pendekatan dengan rakyat.

"Sesungguhnya Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) telah usulkan satu kertas kerja pembentangan bajet yang cukup murni untuk membantu rakyat, bajet mesra rakyat yang mahu pastikan pada Januari ini, mereka (rakyat) akan dapat manfaatnya,"katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas Program Ziarah Kasih Happy 2 School di stadium tertutup Kompleks Sukan Gong Badak di sini yang turut dihadiri Ahmad Razif.

No comments:

Post a Comment