Tuesday, May 1, 2018

PH HANYA MAHU TEST MARKET

KUALA NERUS, 1 Mei (Benama)-- Penglibatan Pakatan Harapan (PH) dalam pilihan raya umum ke-14 (PRU14) di Terengganu seolah-olah hanya untuk 'test market' dan tidak menampakkan kesungguhan, kata Pengerusi Barisan Nasional (BN) Terengganu Datuk Seri Ahmad Razif Abd Rahman.

Menteri Besar itu berkata kehadiran calon PH yang terdiri daripada PKR, Amanah dan PPBM itu juga tidak mampu menyaingi calon BN yang telahpun dikenali rakyat.

"Rakyat boleh menilai sendiri sebenarnya kekuatan PH. Saya nampak di Terengganu ni PH hanya sekadar untuk mencuba dan kita tidak perlu bimbang atau khuatir.

"Kita yakin bahawa kerjaaan BN akan dapat dipertahankan untuk PRU14 ini sama ada di peringkat negeri atau kerajaan pusat," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Kad Siswa Generasi Terengganu (Kad Gen-T) di Universiti Malaysia Terengganu (UMT).

Turut hadir Naib Canselornya Prof Datuk Dr Aieni Mokhtar.

Ahmad Razif merupakan calon BN Seberang Takir dalam PRU ini berkata, setakat ini beliau berpuashati dengan persiapan jentera BN tetapi masih perlu diperbaiki dan diperkukuhkan.

Sementara itu, ketika melancarkan Kad Gen-T beliau berkata kad tersebut membolehkan mahasiswa mendapat potongan harga di mana-mana syarikat atau kedai milik kerajaan negeri termasuk hotel, antara lima peratus hingga 50 peratus.

Beliau berkata sehingga kini terdapat 15 buah syarikat atau hotel telah menyediakan kemudahan potongan melalui kad Gen-T dan sebagai permulaan seramai 40,000 mahasiswa anak Terengganu diberi kad berkenaan.

"Untuk permulaan, setiap kad ini mengandungi RM100. Lepas ini kita akan dapatkan lagi kedai-kedai atau restoran seperti KFC atau kedai-kedai makanan ringan bagi menangani isu kenaikan harga kepada siswa," katanya.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment