Tuesday, May 22, 2018

BAHRI KEMBALI BERTUGAS UNTUK NEGARA



KUALA LUMPUR:Bekas  Pengarah Bahagian Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (BOK SPRM), Datuk Bahri Mohammad Zin melapor diri di ibu pejabat SPRM, Putrajaya, hari ini.

Beliau melapor diri selepas dipanggil Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad Rabu minggu lepas untuk menyertai semula suruhanjaya itu.

Katanya, tawaran itu diterima sebagai amanah dan tanggungjawab kepada negara.

"Saya diminta membantu menyambung semula penyiasatan kertas siasatan kes SRC International (SRC) Sdn Bhd yang sudah selesai sebelum saya memohon untuk bersara awal.

"Mohon kerjasama orang ramai menyalur sebarang maklumat berkaitan individu yang menerima sebahagian wang haram yang dilencongkan daripada dana SRC yang tidak terkira berapa jumlahnya," katanya.

Beliau yang memegang jawatan Pengarah Bahagian Operasi Khas sejak 16 Jun 2014 bersara awal berkuat kuasa 30 Disember 2016 berikutan keengganan Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali untuk mengeluarkan izin mendakwa ke atas sasaran kes berkenaan.

Bahri memainkan peranan utama dalam siasatan kes SRC, bekas anak syarikat 1MDB, memilih bersara awal walaupun boleh terus bertugas 2 tahun lagi.

Unit BOK kemudiannya ditukar kepada bahagian siasatan khas dengan gred penjawat awan diturunkan ke C.

1 comment:

  1. Kami merekomendasikan bahwa semua pelamar baru harus melakukan pembayaran sertifikat perjanjian melalui Western Union dan ada dua cara yang lebih baik untuk membayar baik melalui sekretaris perusahaan di Amerika Serikat atau Transfer Manajer perusahaan di Afrika Barat, sebagai manajer bertanggung jawab atas semua transfer pinjaman ke Asia dan Afrika.

    Keuntungan untuk membayar melalui Transfer Manager adalah karena dia bisa mendapatkan pembayaran Anda dengan cepat dan transfer pinjaman akan dilakukan ke rekening bank Anda dalam 1 atau 2 jam setelah Anda menandatangani sertifikat perjanjian.

    Jadi opsi apa di atas yang akan Anda pilih untuk membayar biaya sertifikat perjanjian?
    Jika Anda setuju kembali kepada kami sekarang, kami dapat mengirimi Anda rincian pembayaran tentang bagaimana Anda dapat membayar sertifikat.

    Terima kasih atas pengertian Anda.

    ReplyDelete