Thursday, May 3, 2018

PASTIKAN BN MENANG UNTUK DAPATKAN EXCO WANITA

MARANG, 3 Mei (Bernama) -- Calon wanita Barisan Nasional (BN) Terengganu sudah bersedia untuk menggalas sebagai exco kerajaan negeri sekiranya diberi mandat oleh rakyat pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

Ketua Wanita BN Tan Sri Shahrizat Abdul Jalil berkata masanya telah tiba untuk kerajaan Terengganu mempunyai exco daripada kaum wanita berdasarkan kekuatan calon wanita BN dan bilangan anggota wanita yang ramai.

"Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Pengerusi Badan Perhubungan BN Terengganu (Datuk Seri Ahmad Razif Abd Rahman) kerana telah mencatat sejarah untuk kaum wanita apabila dua calon Wanita UMNO diangkat sebagai calon untuk dua kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di negeri ini.

"Saya datang ke sini (Terengganu) adalah untuk berjumpa dengan jentera-jentera BN di sini dan memberi semangat serta sokongan kepada calon-calon dan jentera. Saya juga ingin meminta kepada semua pengundi di Terengganu, berilah undi anda kepada BN," beliau memberitahu wartawan pada program 'Jelajah Cakna Rakyat' ke DUN Bukit Payung di sini, hari ini.

Shahrizat berkata, wanita yang juga berperanan sebagai pejuang politik harus diberi hak dan tempat melalui penglibatan mereka dalam kerajaan negeri untuk menyuarakan hasrat, idea dan pendapat mereka dalam pembangunan negeri serta negara.

Pada PRU kali ini, BN Terengganu mempertaruhkan dua calon wanita iaitu Toh Puan Zaitun Mat Amin sebagai calon di DUN Bukit Payung manakala Zainun Abu Bakar sebagai calon di DUN Sura, yang bakal berhadapan dengan saingan tiga penjuru daripada PAS dan PKR.

"Sekiranya calon kita ini menang untuk kedua-dua DUN pada PRU14, mereka ini akan menjadi lambang kejayaan wanita di negeri ini. Hari ini, kita dapat lihat kehebatan wanita Terengganu dalam bidang keusahawanan contohnya selain rajin dan berdisiplin tinggi," katanya.

Beliau berkata setiap undi yang diberi untuk BN adalah pelaburan untuk masa hadapan negara dan negeri Terengganu, untuk generasi akan datang.

Melihat peluang calon wanita BN keseluruhannya, Shahrizat berkata penerimaan calon wanita di bawah BN adalah sangat baik berdasarkan pengalaman dan keikhlasan calon-calon berkhidmat untuk rakyat di kawasan yang ditandingi.

"Calon-calon wanita BN ini berpengalaman dan bagi calon yang muda, mereka membawa bersama kepakaran mereka ke dalam parti dan mereka amat serius menerima tawaran untuk menjadi wakil rakyat.

"(Semangat) mereka ini bukan bersifat acah-acah, main-main atau bermusim. Mereka mempunyai rekod prestasi yang baik dan ikhlas untuk berkhidmat kepada rakyat," katanya.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment