Monday, October 30, 2017

TABUNG ROHINGYA TERENGGANU KUTIP RM2.2 JUTA

KUALA TERENGGANU, 30 Okt (Bernama) -- Tabung kutipan derma bagi membantu etnik Rohingya yang kini terpaksa mencari perlindungan di 68 pusat pelarian di Bangladesh yang

Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman berterima kasih kepada penyumbang yang membantu menjayakan hasrat negeri itu dan melaksanakannya dalam masa singkat.

Beliau berkata demikian pada program 'Terengganu For Rohingya Sekampit Beras Untuk Rohingya' anjuran kerajaan negeri dengan kerjasama Skuad Sukarelawan Transformasi Terengganu Baharu (TTB) di sini malam tadi.

Turut hadir pengerusi sekretariat program yang juga Pengerusi Jawatankuasa Belia, Sukan dan Sumber Manusia negeri Datuk Rozi Mamat dan Setiausaha Kerajaan negeri Datuk Wan Nawawi Wan Ismail.

Pihak yang menyumbang ialah kerajaan negeri melalui Setiausaha Kerajaan sebanyak RM1 juta, kumpulan syarikat bawah Terengganu Incorporated (RM160,000), Badan Perhubungan Umno Negeri (RM50,000), sekolah-sekolah Terengganu (RM127,174), Perbadanan Memajukan Iktisad Negeri Terengganu (RM30,000), Pemuda Umno Terengganu (RM12,251.30) dan Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (RM11,781).
dilancarkan kerajaan negeri pada 19 Sept lepas, berjaya mengutip hampir RM2.2 juta hasil sumbangan pelbagai pihak di negeri itu.

No comments:

Post a Comment