Saturday, January 21, 2017

KU LI TINJAU MASJID BAHARU GUA MUSANG



GUA MUSANG 21 JAN. - Transformasi Nasional 2050 atau TN50 yang diusulkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak merupakan satu perancangan yang baik untuk masa depan negara.

Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah berkata, pelan 30 tahun itu merupakan satu perancangan yang baik yang harus dilakukan bukan sahaja bagi negara tetapi juga untuk rakyat.

Bagaimanapun katanya, pe­rancangan itu pasti ada masalah disebabkan perkembangan eko­nomi semasa yang tidak menentu.

“Baguslah untuk masa depan negara supaya dapat ditingkatkan lagi kemajuan dan kerajaan telah cuba membuat unjuran bahawa beberapa aspek kemajuan akan ditingkatkan.

“TN50 akan mengambil kira apa yang akan berlaku dalam masa 30 tahun akan datang. Ini untuk kemajuan 30 tahun akan datang sesudah kita selesai pembangunan dalam rangka perancangan ekonomi negara pada tahun 2020,” katanya kepada pemberita selepas memantau dan mendengar taklimat daripada kontraktor  Datuk Rahim Husin mengenai perkembangan pembinaan masjid baharu ala Masjidilharam. Turut hadir ahli  Dewan Undangan Negeri (ADUN) Galas, Ab. Aziz Yusoff; Setiausaha UMNO bahagian Gua Musang, Tuan Mustapha Tuan Soh dan Bendahari UMNO Bahagian Gua Musang, Zamzani Harun.

Kelmarin, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak meluangkan masa hampir sejam mendengar aspirasi generasi muda merangkumi pelbagai topik dalam sesi sulung Dialog Perdana Transformasi Nasional 2050 (TN50) di Dewan Tunku Canselor, Universiti Malaya (UM), Kuala Lumpur.

No comments:

Post a Comment