Sunday, January 29, 2017

PEGAWAI PERIKANAN LEMAS DI PANTAI CHENDERING

KUALA TERENGGANU, 29 Jan (Bernama) -- Seorang Pegawai Jabatan Perikanan Terengganu dikhuatiri lemas dalam kejadian kira-kira 10 pagi tadi di Pantai Pandak, Chendering, di sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu ACP Idris Abd Rafar berkata Mohd Farid Abdullah, 45, dipercayai mandi seorang diri di pantai itu.

Seorang individu berusia 30 tahun yang berada berdekatan pantai berkenaan melihat mangsa terkapai-kapai tidak jauh dari pantai dan memaklumkan kejadian kepada pihak polis, katanya kepada pemberita di lokasi kejadian di sini.
Idris berkata sebuah motosikal jenis Kawasaki Scrambler dan sepasang selipar ditemukan kira-kira 500 meter dari pesisir pantai dan isteri mangsa mengesahkan kedua-duanya milik mangsa.

Difahamkan mangsa sering berkunjung ke pantai itu untuk mandi dan mangsa juga bercadang membawa isterinya mandi di pantai berkenaan esok.

Beliau berkata operasi mencari dan mengesan mangsa yang melibatkan pasukan polis, Angkatan Pertahanan Awam dan Rela diaktifkan pada 2 petang tadi.

Beliau berkata operasi pencarian dilakukan merangkumi jarak satu hingga dua kilometer di kawasan pantai dan permukaan laut.

"Sehingga kini pasukan belum menemukan sebarang petunjuk dan operasi diteruskan sekalipun berdepan dengan ombak besar dan laut bergelora," katanya.

-- BERNAMA


No comments:

Post a Comment