Saturday, December 31, 2016

SULTAN MIZAN RASMI VISIT BEAUTIFUL TERENGGANU 2017

KUALA TERENGGANU, 31 Dis (Bernama) -- Sultan Terngganu Sutan Mizan Zainal Abidin berkenan berangkat merasmikan pelancaran Visit Beautiful Terengganu 2017 sempena Tahun Melawat Terengganu 2017 (TMT 2017) di Duyong Marina Resort di sini, malam tadi.


Turut berangkat hadir ialah Sultanah Nur Zahirah.

Baginda berdua diiringi Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Razif Abdl Rahman dan isteri Toh Puan Halina Zakaria.

Sempena perasmian itu, pertunjukan bunga api dilakukan di muara sungai Terengganu selain persembahan percikan air berwarna-warni. Sementara itu, Ahmad Razif berkata industri pelancongan Terengganu mempunyai potensi yang amat besar untuk dimajukan.

"Kejayaan industri ini boleh menjadi penampan kepada keadaan ekonomi dunia yang tidak menentu selain turun naik harga minyak di pasaran global.

"Industri pelancongan adalah industri yang saling berkait. Sifatnya yang 'menjalin hubungan' antara sesama manusia dan antara manusia dengan alam, meletakkan industri ini sebagai industri yang menjanjikan banyak peluang jayadiri untuk rakyat," katanya semasa berucap pada majlis itu.

Menurutnya kerajaan negeri yakin penganjuran TMT 2017 bakal memberikan impak positif kepada kerajaan serta peniaga, pemandu teksi, pengusaha restoran dan pengusaha hotel di negeri ini.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment