Monday, December 12, 2016

MB SEDIH KEMALANGAN DI LPT2

KUALA TERENGGANU, 12 Dis (Bernama) -- Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Razif Abd Rahman sedih dengan kemalangan melibatkan 10 anggota keluarga di Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) semalam.

Pada masa sama, beliau turut terharu dan memuji semangat kerjasama penduduk kampung yang dilaporkan bertungkus lumus menolong mangsa-mangsa tanpa menunggu pasukan penyelamat tiba.

Ahmad Razif yang mengakui masih terkejut dengan insiden itu turut mengucapkan takziah kepada keluarga mangsa dan berharap agar mereka yang cedera parah akan pulih secepat mungkin


Sementara itu Pengerusi Jawatankuasa Infrastruktur dan Kemudahan Awam Terengganu Ir Rosli Othman berkata "jangan cetuskan spekulasi dan andaian kemalangan di LPT 2 semalam,"

Beliau berkata kemalangan yang mengakibatkan enam maut di Kilometer 288.6 Lebuhraya Pantai Timur Fasa II (LPT 2) itu dipercayai berpunca daripada kerosakan tayar, dan bukan disebabkan faktor jalan di kawasan terbabit.

"Saya minta orang ramai hentikan andaian. Biar pihak bertanggungjawab lakukan siasatan terlebih dahulu bagi mengetahui punca sebenar kejadian," katanya.

No comments:

Post a Comment