Sunday, November 11, 2018

TERENGGANU TAWAR PROGRAM KHAS UNTUK PELAJAR AGAMA DI TATIUC

KEMAMAN, 11 Nov (Bernama) -- Bermula tahun depan, kerajaan Terengganu akan menawarkan tempat kepada pelajar tahfiz, madrasah dan sekolah pondok yang mahu mengambil Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) di Kolej Universiti Tati (Tatiuc) agar mereka boleh melanjutkan pelajaran dalam bidang vokasional dan teknikal di institusi pengajian tinggi (IPT) milik kerajaan negeri itu.

Pengerusi Jawatankuasa Pelaksanaan Syariah, Pendidikan dan Pengajian Tinggi Terengganu, Satiful Bahri Mamat berkata kerajaan negeri akan mengumumkan peruntukan khas untuk program itu dalam pembentangan Bajet 2019 di persidangan Dewan Undangan Negeri pada 25 Nov depan.

"Terdapat 146 institusi pendidikan seperti sekolah pondok, sekolah tahfiz dan madrasah di Terengganu, namun hanya 80 sahaja yang sudah berdaftar (dengan Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu), manakala bakinya masih dalam proses untuk pendaftaran,"katanya lagi.

1 comment:

  1. Saya telah kehilangan banyak masa untuk syarikat pinjaman palsu yang cuba mendapatkan pinjaman. tetapi itu tidak berlaku lagi.

    Nah, saya melihat komen pada blog oleh Marianne Low yang memberi keterangan tentang mendapatkan pinjaman dari seorang ibu Susan bowman, yang saya fikir sebagai salah satu syarikat palsu ini. Kemudian saya memutuskan untuk menghubunginya dan mencubanya semula .... Mengejutkan saya selepas prosedur yang diberikan kepada saya oleh ibu Susan. Kemudian dia meyakinkan saya bahawa saya akan dibiayai oleh bank langsung dari Indonesia yang harus saya pegang. Saya menunggu sehingga pinjaman saya diproses dan diluluskan dan kemudian saya mendapat pinjaman saya memohon langsung ke akaun bank saya tanpa bayaran tambahan ... Semoga Allah memberkati ibu Susan untuk kerja yang indah yang dia lakukan ..... Kebanyakan kawan saya yang memerlukan pinjaman juga dikenakan dan mereka mendapat pinjaman juga ....

    Anda boleh menghubungi ibu Susan bowman dengan e-mel ini (Susanbowmanloancompany@gmail.com)
    Juga pada whatsapp 12027538718
    untuk pinjaman anda sendiri dia tidak menipu saya

    Dan jika anda juga boleh menghubungi saya di email ini jika anda takut: aelok36@gmail.com

    ReplyDelete