Tuesday, November 6, 2018

SHUIB DISENGAT 170,000 EKOR LEBAH SELAMA 30 MINIT



MELAKA : Menahan kesakitan selama 30 minit akibat disengat puluhan ekor lebah amat berbaloi bagi selebriti ter­kenal, Shuib Sepahtu serta Pab­lo Amirul untuk mencatatkan nama mereka dalam Malaysia Book of Records semalam.


Dengan 340,000 ekor lebah menghurung tubuh mereka, kedua-duanya berjaya mengharungi ‘Cabaran Orang Le­bah’ sekali gus mencatatkan rekod bagi Jumlah Terbesar Bilangan Lebah Pada Badan Manusia (Lelaki).


Cabaran itu dijayakan di Galeri Lebah Melaka, Ayer Keroh di sini yang turut dipantau dua pegawai daripada Malaysia Book of Records, sepasukan pegawai perubatan bersama ambulans serta disaksikan oleh orang ramai.

Shuib atau nama sebenar­nya, Shahmira Muhammad ketika ditemui bersyukur ke­rana tidak mengalami kece­deraan serius walaupun di­sengat puluhan ekor lebah.

Katanya, setiap daripada mereka perlu mengatasi jumlah 100,000 ekor lebah setiap seorang bagi meletakkan nama dalam rekod berkenaan dan mereka berjaya mencatatkan 170,000 ekor le­bah pada tubuh masing-masing.

“Perasaan sukar digambarkan. Pelbagai perasaan timbul dan ia seperti berada di dunia lain. Namun, syukur saya berjaya mengatasinya de­ngan sokongan pelbagai pihak termasuk isteri, keluarga dan rakan-rakan,” katanya.

Tambah Shuib, beliau me­­milih untuk melakukan cabaran itu kerana ia berkaitan dengan perniagaan madu lebah yang dijalankan di bawah syarikat Madu Tiga Sdn. Bhd. bersama dua lagi rakan kongsi, Badrul Hisham Sharif dan Nor Ashikin Ismar.

“Saya berhasrat meletakkan perusahaan madu ini ke satu tahap lain dan membantu mengkomersialkan madu yang mempunyai banyak manfaat kepada manusia,” ujarnya yang juga Pengarah Urusan Madu Tiga Sdn. Bhd.

Sementara itu, Pablo Amirul yang hampir pitam selepas melakukan aksi berbahaya itu berbangga kerana berjaya meng­atasi cabaran dihurung kira-kira 170,000 ekor lebah pada badannya dan diiktiraf sebagai ‘Orang Lebah’.


1 comment:

  1. Saya telah kehilangan banyak masa untuk syarikat pinjaman palsu yang cuba mendapatkan pinjaman. tetapi itu tidak berlaku lagi.

    Nah, saya melihat komen pada blog oleh Marianne Low yang memberi keterangan tentang mendapatkan pinjaman dari seorang ibu Susan bowman, yang saya fikir sebagai salah satu syarikat palsu ini. Kemudian saya memutuskan untuk menghubunginya dan mencubanya semula .... Mengejutkan saya selepas prosedur yang diberikan kepada saya oleh ibu Susan. Kemudian dia meyakinkan saya bahawa saya akan dibiayai oleh bank langsung dari Indonesia yang harus saya pegang. Saya menunggu sehingga pinjaman saya diproses dan diluluskan dan kemudian saya mendapat pinjaman saya memohon langsung ke akaun bank saya tanpa bayaran tambahan ... Semoga Allah memberkati ibu Susan untuk kerja yang indah yang dia lakukan ..... Kebanyakan kawan saya yang memerlukan pinjaman juga dikenakan dan mereka mendapat pinjaman juga ....

    Anda boleh menghubungi ibu Susan bowman dengan e-mel ini (Susanbowmanloancompany@gmail.com)
    Juga pada whatsapp 12027538718
    untuk pinjaman anda sendiri dia tidak menipu saya

    Dan jika anda juga boleh menghubungi saya di email ini jika anda takut: aelok36@gmail.com

    ReplyDelete