Wednesday, July 4, 2018

SIDANG MEDIA PEGUAM NEGARA GUNA BAHASA INGGERIS JADI KECOH

KUALA LUMPUR, 4 Julai (Bernama) -- Suasana di lobi Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur kecoh sebentar apabila kumpulan penyokong Datuk Seri Najib Razak mendesak Peguam Negara Tommy Thomas mengadakan sidang media dalam bahasa Melayu.

Mereka melaungkan 'Melayu' dan 'Hidup Najib' sehingga menyebabkan sidang media oleh Peguam Negara itu terganggu dan seterusnya dipindahkan ke tingkat 5 bangunan itu.

Seorang petugas media yang berang dengan provokasi penyokong Najib yang mengganggu sidang media itu berteriak kepada kumpulan terbabit; "Kami tunggu dah berapa jam, korang bising!

Antara penyokong Anggota Parlimen Pekan itu yang melakukan provokasi dan kekecohan adalah pelakon Ellie Suriaty, yang diberi amaran oleh polis. Ellie dan beberapa individu lagi kemudiannya dibawa keluar daripada lobi mahkamah itu oleh polis.

Sebelum itu polis telah memberi amaran kepada timbalan ketua UMNO Bahagian Putrajaya Tun Faisal Ismail Aziz kerana menimbulkan provokasi dengan melaung "Hidup Najib" apabila bekas perdana menteri itu memasuki kompleks mahkamah.

Ketua Polis Daerah Sentul ACP R. Munusamy berkata tiada sebarang tangkapan dibuat berhubung kekecohan itu dan polis membawa mereka yang terbabit ke luar perkarangan mahkamah.

No comments:

Post a Comment