Friday, July 13, 2018

ORANG AIR PUTIH TAK LAYAK JADI PENGERUSI PENYELARAS DUN?

KEMAMAN:  Umno Bahagian Kemaman tak serik dengan kekalahan tiga kerusi DUN dalam PRU Mei lalu. Dalam mesyuarat pertama ahli jawatankuasa Umno Bahagian Kemaman dua hari lepas, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek dilantik sebagai Pengerusi Penyelaras DUN Kemasik diikuti Datuk Seri Ahmad Said (Kijal), Ahmad Fikry Ibrahim (Chukai) dan Rosli Ahmad (Air Putih).

Tiga DUN dapat anak tempatan sebagai Pengerusi Penyelaras DUN  tetapi kenapa DUN Air Putih lantik orang luar (Setiausaha Bahagian)? Amat malang DUN Air Putih yang sering kali dianaktirikan. Selepas anak tempatan (Datuk Harun Hassan) menjadi calon Air Putih (1986-1999), Air Putih asyik dapat orang luar sebagai calon (Dr Ramli Taib, Datuk Wan Ahmad Nizam Wan Hamid dan Wan Hakim Wan Mokhtar).

Rakyat Air Putih tolak Wan Hakim orang luar sebagai calon mereka pada PRU lalu bukti rakyat Air Putih mahu anak tempatan sebagai calon. Mesej yang disampaikan oleh rakyat Air Putih masih tidak difahami oleh pucuk pimpinan Bahagian. Umno nak menang tak PRU akan datang di Air Putih? Kalau nak menang kena dengar suara akar umbi.

Ada lima ahli jawatankuasa Umno Bahagian dari DUN Air Putih, Tuan Kecil Tuan Tengah, Dr Zaki Salleh, Kamarizam Harun, Mazlan Binjai dan Zaidi Mat. Pilihlah Tuan Kecil orang paling lama sebagai Pengerusi Penyelaras DUN Air Putih dan kenapa perlu lantik Rosli Ahmad?

Yang lebih melucukan Ahmad Said ketika mengumumkan perlantikan semua  Pengerusi Penyelaras DUN beliau membaca kertas yang diberi oleh Rosli Ahmad. Macam macam hal.

Oleh itu Ahmad Said perlu dengar suara majoriti ketua cawangan dalam DUN Air Putih yang mahu anak tempatan dilantik sebagai Pengerusi Penyelaras DUN jika mahu BN bertapak semula dalam PRU akan datang di DUN tersebut.

1 comment:

  1. BERITA BAIK

    Adakah anda berfikir untuk mendapatkan bantuan kewangan, adakah anda serius memerlukan pinjaman segera, anda memikirkan memulakan perniagaan anda sendiri, anda berada dalam hutang, ini adalah peluang anda untuk mencapai hasrat anda kerana kami menyediakan pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan, dan pinjaman korporat , Dan segala macam pinjaman pada kadar faedah 2%. Kami adalah Syarikat Pinjaman yang sah, kami menjamin semua pelanggan berharga kami bahawa mereka akan mendapatkan semua pinjaman individu dengan senyuman di wajah mereka.
    Untuk maklumat lanjut sila hubungi kami sekarang melalui e-mel:
    Susanbowmanloancompany@gmail.com

    dan anda juga boleh pergi ke syarikat Via whatsapp dengan nombor ini
    +120275328718
    anda boleh memanggil atau teks kami pada nombor itu

    ReplyDelete