Sunday, July 15, 2018

OKU TERIMA ANUGERAH KHAS PENDERMA DARAH

KUALA TERENGGANU, 15 Julai (Bernama) -- "Saya tidak ada harta benda, apa yang ada hanyalah darah yang mengalir dalam tubuh badan saya. Biarlah darah ini menjadi sumber pahala dan kebaikan kepada pihak memerlukan," kata Mohd Zamzuri Ariffin, 46.

Penerima anugerah penderma darah peringkat kebangsaan bagi kategori orang kelainan upaya 2018 itu berkata beliau mula menderma darah sejak 10 tahun lepas setelah mendengar kebaikan amalan itu.

Lelaki cacat penglihatan itu berkata setiap tahun beliau akan menderma darah melalui kempen yang diadakan di Masjid Batu Buruk di sini pada bulan Ramadan.

"Setiap kali Ramadan, pasti ada kempen derma darah dilakukan di masjid-masjid...di situlah saya menderma darah buat kali pertama 10 tahun lalu dan saya berazam mahu menjadi penderma tetap iaitu menderma empat kali setahun bagi memastikan bekalan darah mencukupi," katanya.

Mohd Zamzuri ditemui pemberita di majlis penghargaan dan sambutan Hari Penderma Darah Sedunia peringkat kebangsaan yang disempurnakan Menteri Kesihatan Dr Dzulkefly Ahmad di sini Sabtu malam.

1 comment:

  1. BERITA BAIK

    Adakah anda berfikir untuk mendapatkan bantuan kewangan, adakah anda serius memerlukan pinjaman segera, anda memikirkan memulakan perniagaan anda sendiri, anda berada dalam hutang, ini adalah peluang anda untuk mencapai hasrat anda kerana kami menyediakan pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan, dan pinjaman korporat , Dan segala macam pinjaman pada kadar faedah 2%. Kami adalah Syarikat Pinjaman yang sah, kami menjamin semua pelanggan berharga kami bahawa mereka akan mendapatkan semua pinjaman individu dengan senyuman di wajah mereka.
    Untuk maklumat lanjut sila hubungi kami sekarang melalui e-mel:
    Susanbowmanloancompany@gmail.com

    dan anda juga boleh pergi ke syarikat Via whatsapp dengan nombor ini
    +120275328718
    anda boleh memanggil atau teks kami pada nombor itu

    ReplyDelete