Monday, July 9, 2018

SEMUA CALON BN DICADANG BUAT AKUR JANJI JIKA KELUAR UMNO KENA LETAK JAWATAN


TELUK PANGLIMA GARANG: Ketua Wanita Umno Bahagian Kuala Langat, Hajah Rozana Kamaruzaman mencadangkan supaya Umno membuat akurjanji kepada semua calon BN jika mereka keluar dari Umno maka mereka hendaklah mengosongkan kerusi mereka.

Katanya, mereka menang atas tiket BN maka jika mereka keluar dari BN, mereka wajib meletakkan jawatan sebagai ahli parlimen atau ADUN.

"Saya kesal dengan sikap Datuk Mas Ermieyati selaku bekas ketua puteri  Umno Malaysia yang tidak  kuat iman dan  meninggalkan perjuangan Umno di saat saat BN menghadapi kekalahan besar," katanya ketika ditemui di majlis wanita Umno Bahagian mengadakan baraan di rumah bekas ketua bahagian, Datuk Abdul Fatah Iskandar di sini malam tadi.

Beliau yang pernah menjadi ketua puteri bahagian di bawah Datuk Seri Azalina Othman dan Datuk Noraini Ahmad berkata walaupun BN tewas di peringkat pusat tetapi Umno adalah parti yang terkuat (54 kerusi) berbanding PKR, DAP dan Bersatu.

"Ini bermakna Umno masih kuat, maka saya optimis bahawa Umno akan bangkit semula selepas PRU akan datang," katanya.

Beliau yang menjadi ketua wanita bahagian buat penggal kedua berkata Umno kena konsisten mengadakan pelbagai program dari sekarang tanpa henti melaksanakan pelbagai program kebajikan kepada rakyat sehingga PRU akan datang jika Umno mahu merampas kembali tampuk kerajaan.

Hajah Rozana yang aktif selama 13 tahun dalam pergerakan belia yakin rakyat akan memilih BN semula jika kerajaan PH gagal melaksanakan segala manifesto mereka.

No comments:

Post a Comment