Saturday, June 23, 2018

UMNO TERENGGANU WUJUDKAN TABUNG PRIHATIN

KUALA NERUS, 23 Jun (Bernama) -- Prihatin dengan nasib kira-kira 1,000 orang kakitangan agensi kerajaan negeri lantikan politik yang bakal ditamatkan perkhidmatan 30 Jun ini, UMNO Terengganu mewujudkan Tabung Prihatin bagi membantu meringankan beban kewangan mereka.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Terengganu Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman berkata mereka yang terdiri daripada kakitangan Unit Komunikasi Negeri, Agensi Transformasi Rakyat Terengganu dan pusat khidmat masyarakat bakal kehilangan pekerjaan berikutan keputusan Pilihan Raya Umum ke-14 memihak kepada PAS.

"UMNO Terengganu mewujudkan Tabung Prihatin untuk membantu meringankan beban golongan terbabit dalam tempoh sebulan dua sebelum mereka memperoleh pekerjaan baharu.

"Sebagai permulaan, Badan Perhubungan UMNO Terengganu akan menyumbang RM100,000. Saya juga akan menyumbang gaji, elaun dan wang pencen saya bagi tempoh dua bulan kira-kira RM50,000 untuk tabung ini," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Persidangan Perwakilan Pemuda, Wanita dan Puteri UMNO Bahagian Kuala Nerus di sini, hari ini.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment