Friday, June 29, 2018

MAMPUKAH "KEMAMAN BERUBAH" MENAWAN HATI PARA PERWAKILAN KEMAMAN?




KEMAMAN:  Rabu lepas ada seorang perwakilan wanita marahi saya kerana menghantarnya posting http://todayterengganu.blogspot.com/2018/06/kenapa-ahmad-said-perlu-disingkir.html kepada whatsappnya.

Dia kata saya tak habis habis buat fitnah. Saya tanya  balik adakah  Datuk Seri Ahmad Said keluar dari Umno dan masuk semula Umno selepas tidak jadi MB satu fitnah? Adakah Ahmad Said buat undi tak percaya kepada MB ketika itu, Datuk Seri Razif Abdul Rahman satu fitnah? Adakah kegagalan beliau sebagai ketua bahagian mempertahankan BN di mana BN kalah tiga kerusi DUN dan satu kerusi parlimen dalam PRU bulan lepas satu fitnah?

Dia senyap tetapi katanya para perwakilan akan kekalkan Ahmad Said sebagai ketua bahagian. Jika esok Ahmad Said menang lagi, nampak sangat perwakilan Kemaman tidak mahu buat perubahan.

"Kemaman Berubah" menonjolkan bekas pegawai khas MB, Mat Dalam Awang untuk menentang ketua bahagian, Ahmad Said. Bagi jawatan timbalan, "Kemaman Berubah" tidak meletakkan calon kerana mahu memberi peluang kepada perwakilan untuk mengundi di antara bekas ADUN Air Putih, Wan Hakim Wan Mokhtar dengan bekas pegawai khas Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Hisham Zubir.

Bagi jawatan naib ketua, "Kemaman Berubah" mengemukakan bekas ahli jawatankuasa bahagian, Ahmad Mizani Mohd untuk menentang bekas ADUN Kemasik, Ir Rosli Othman dan ketua pemuda, Ahmad Fikry Ibrahim.

Calon pengerusi tetap bagi "Kemaman Berubah"ialah  bekas ADUN Chukai, Datuk Mohamad Awang Tera dan calon timbalan pengerusi tetap bagi" Kemaman Berubah" ialah bekas setiausaha kerja bahagian, Sazali Idris.

Malam ini di Suria Hotel Cherating dalam majlis hari raya anjuran Kemaman Berubah, semua calon berucap termasuk wartawan hebat, bekas Presiden Kesatuan Wartawan Terengganu (KAWAT),  Ayob Mamat turut berkempen untuk Kemaman Berubah.

Mampukah calon-calon "Kemaman Berubah" buat kejutan? Sama samalah kita tunggu petang esok.


No comments:

Post a Comment