Thursday, June 28, 2018

AHMAD SAID KECEWA TAK JADI MENANG TANPA BERTANDING SABTU INI

KEMAMAN: Usaha Umno Bahagian Kemaman untuk membatalkan pencalonan Mat Dalam Awang dalam pertandingan Ketua Umno Bahagian Sabtu ini gagal.

Strategi itu tidak mengena apabila Mat Dalam sempat menghubungi  Jabatan Insolvensi cawangan Terengganu semalam yang mengesahkan bahawa bekas pegawai khas Menteri Besar itu tidak muflis.

Semalam heboh di sekitar Kemaman kononnya ADUN Kijal, Datuk Seri Ahmad Said telah menang tanpa bertanding Sabtu ini dalam pertandingan ketua bahagian.

Bagi jawatan timbalan pula bekas ADUN Air Putih, Wan Hakim Wan Mokhtar menentang bekas pegawai khas Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Hisham Zubir manakala bagi jawatan naib ketua bahagian, bekas ADUN Kemasik, Ir Rosli Othman menentang ketua pemuda, Ahmad Fikry Ibrahim dan  bekas ahli jawatankuasa bahagian, Ahmad Mizani Mohd.

Petang ini Umno Bahagian telah mengeluarkan surat baharu yang mengesahkan Mat Dalam layak bertanding menentang Ahmad Said.

Menurut pemerhati politik, sepatutnya Setiausaha Bahagian membuat pengumuman Mat Dalam tidak layak bertanding sebelum pengundian dimulakan. Ini menyebabkan Mat Dalam tidak sempat meminta pengesahan dari Jabatan Insolvensi.

Tetapi oleh kerana ia sudah heboh tiga hari sebelum pengundian maka Mat Dalam sempat meminta pengesahan dari Jabatan Insolvensi bahawa beliau tidak muflis. Ternyata strategi kumpulan Ahmad Said untuk menyekat Mat Dalam bertanding gagal.

Ia seolah-olah satu konspirasi untuk memalukan Mat Dalam Awang yang boleh menarik undi simpati dari para perwakilan yang mengatakan Umno Bahagian tidak sewajarnya memalukan mana mana calon yang menawarkan diri untuk merebut sebarang jawatan dalam bahagian.

 Surat tidak layak bertanding Mat Dalam kelmarin pun telah diviralkan kepada semua perwakilan yang membuktikan bahawa pihak Bahagian memang mahu memalukan Mat Dalam.






No comments:

Post a Comment