Monday, February 12, 2018

ENAM JKKK BERSATU DI CAMERON HIGHLANDS




CAMERON HIGHLANDS: Jarang enam buah Jawatan Kuasa dan Keselamatan Kampung (JKKK) bergabung dalam satu komuniti. Impian ini menjadi kenyataan apabila mereka dibawa ke Cameron Highlands minggu lepas selama dua malam.

Ia dianjurkan oleh Komuniti 1 Malaysia Mukim Teluk Kalong, Kemaman di mana Komuniti 1 Malaysia terletak di bawah Jabatan Penerangan Malaysia.Komuniti 1 Malaysia dipengerusikan oleh Penghulu Mukim Teluk Kalong,Zazarin Abdul Ghani.

Enam JKKK yang terlibat ialah JKKK Teluk Kalong (Haji Rajik Sidek), JKKK Taman Bukit Kuang (Othman Awang), JKKK Kampung Bukit Kuang (Haji Mohd Taha Ali), JKKK RAKR Bukit Kuang (Sabri Ali),  JKKK Taman Rakyat Bestasi Bukit Kuang 2 (Mohd Fadzli Yunus) dan JKKK Pengkalan Cicar Bukit Kuang (Wahid Embong).

Seramai 60 orang dari enam buah JKKK ini bermukim di Cameron Highlands selama dua malam untuk menggabungkan semua pemimpin bersama komuniti. Tujuan ia diadakan adalah untuk bersatu menjelang pilihanraya bagi memudahkan kerja menundukkan parti lawan.

Selain mementingkan kerja berpasukan ia juga mengajar komuniti untuk belajar cara cara pertanian. Program pemukiman di Cameron Highlands merupakan program Komuniti 1 Malaysia Mukim Teluk Kalong yang kedua bagi tahun 2018.


No comments:

Post a Comment