Wednesday, May 22, 2019

LONGEST NON STOP AL QURAN RECITAL DI UMT

KUALA NERUS, 22 Mei (Bernama) -- Program Mengaji Tanpa Henti Universiti Malaysia Terengganu (UMT) mencatat sejarah apabila dicatat dalam Malaysia Book Of Record (MBOR) sebagai “Longest Non-Stop Al-Quran Recital.”

Kejayaan itu tercapai selepas 500 peserta yang terdiri daripada mahasiswa, kanak-kanak, komuniti setempat, orang kelainan upaya (OKU), golongan mualaf serta penuntut antarabangsa berjaya melakukannya selama 123 jam tanpa henti dan lima kali khatam.

Naib Canselor UMT, Datuk Dr Nor Aieni Mokhtar berkata sepanjang tempoh tersebut, peserta terbabit telah bertadarus dan mentadabbur ayat-ayat suci Al-Quran 24 jam sehari secara bergilir-gilir.

“Program pada tahun ini sangat bermakna kerana ia genap 10 tahun penganjuran yang dimulakan pada 2009.

“Program ini cuba menerapkan budaya membaca Al-Quran sepanjang masa dan di mana-mana sahaja bukan sahaja di kalangan penuntut UMT malah komuniti luar," katanya kepada pemberita selepas Majlis Perasmian dan Penyerahan Sijil MBOR: Longest Non-Stop Al-Quran Recital di Pusat Islam Sultan Mahmud, UMT di sini petang tadi.

Sijil tersebut disampaikan oleh Eksekutif Akaun MBOR, Mohamad Nazrul Hafizi Ahmad Fauzi kepada Nor Aieni.

Sementara itu, Nor Aieni berkata UMT telah mengagihkan sumbangan zakat kepada 403 asnaf UMT yang memerlukan pada bulan Ramadan tahun ini dimana ia diterima daripada Al-Islah Etiqa Takaful Berhad Etiqa Family bagi meringankan beban mahasiswa dalam membuat persiapan raya.

"Data UMT menunjukkan 80.2 peratus mahasiswa adalah terdiri daripada keluarga B40. Oleh itu kita amat mengalu-alukan sumbangan zakat daripada agensi korporat untuk membantu mahasiswa yang semakin terbeban dengan pelbagai kos pada masa ini," tambahnya.

-- BERNAMA

1 comment:

  1. Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada wanita yang kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan. ,

    Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan telah ditipu oleh 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemiutang dalam talian sah dengan kredit dan ia tidak akan menambah kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk meminta saya kawan-kawan untuk mendapatkan nasihat mengenai bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah mengenai seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

    Saya memohon pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan adalah mudah tanpa tekanan dan semua penyediaan dilakukan melalui pemindahan kredit, kerana ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan . Pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan 900 juta. Saya sangat gembira kerana Allah akhirnya menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan hati saya.

    Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup saya adil, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Cik Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651- 243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

    Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda. Nama saya Kabu Layu, anda boleh hubungi saya untuk rujukan lanjut
    melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)
    Terima kasih kepada anda semua.

    ReplyDelete