Friday, November 24, 2017

RUJUK PEJABAT DAERAH JIKA BANJIR

KUALA BERANG, 25 Nov (Bernama) -- Orang ramai perlu menjadikan pejabat daerah sebagai pusat gerakan utama dan rujukan apabila berlaku banjir.

Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Jailani Johari berkata pusat gerakan banjir akan diketuai pegawai daerah dan disertai pelbagai agensi termasuk Angkatan Pertahanan Awam (APM) dan bomba.

Pejabat daerah lebih mengetahui keadaan sebenar apabila berlakunya bencana berkenaan. Orang ramai juga boleh mendapatkan maklumat sebenar dari pejabat daerah bagi mengelak timbul keresahan ekoran maklumat yang tidak tepat, katanya pada sidang media selepas merasmikan Skuad Sukarelawan Bencana Daerah Hulu Terengganu di Kampung Menerong, di sini hari ini.

Turut hadir Pengarah APM Terengganu Leftenan Kolonel (PA) Che Adam A Rahman, Pengarah Jabatan Penerangan Terengganu Nasrudin Mahmud dan Pegawai Daerah Hulu Terengganu Azmi Razik.

Skuad sukarelawan tersebut yang kini mempunyai 40 anggota merupakan yang pertama seumpamanya yang dilancarkan oleh kawasan parlimen dengan kerjasama agensi seliaan Strategi Lautan Biru Kebangsaan seperti APM, bomba, polis dan Telekom Malaysia Bhd.

No comments:

Post a Comment