Saturday, November 11, 2017

PEMBEKAL BAS AMFIBIA AKAN DISAMAN JIKA GAGAL HANTAR HUJUNG BULAN INI

KUALA NERUS, 11 Nov (Bernama) -- Kerajaan Terengganu memberi tempoh sehingga akhir bulan ini kepada pembekal bas amfibia (amphicoach) untuk membuat penghantaran bas berkenaan atau berhadapan tindakan saman.

Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman berkata, tindakan undang-undang akan diambil sekiranya pihak berkenaan gagal membuat penghantaran dalam tempoh ditetapkan itu.

"Sehingga ini kerajaan negeri masih belum menerima bas berkenaan di mana sebelum ini pihaknya mendapati terdapat masalah teknikal, namun ia telah dapat diselesaikan.

"Bas itu sudah siap dan masih berada di Malta, namun saya difahamkan ada masalah penghantaran. Tetapi itu masalah pembekal, bukan soal kita,"katanya kepada pemberita selepas merasmikan majlis khatam Quran kelas Al-Quran dan Fardhu Ain (KAFA) negeri Terenganu di sini hari ini.

Ahmad Razif berkata, beliau sudah memberi kata dua kepada pembekal dan meminta penasihat undang-undang negeri dan Jabatan Kerja Raya, mengambil tindakan undang-undang sekiranya perlu berikutan kelewatan berkenaan.



No comments:

Post a Comment