Monday, March 12, 2018

RISDA BELANJA RM11.2 JUTA SEWA LORI LUAR

KUALA LUMPUR: Risda Fleet Sdn Bhd (RFSB) telah membelanjakan sebanyak RM11.2 juta setahun untuk membayar sewa lori luar (vendor) di seluruh Semenanjung, Sabah dan Sarawak.

Menurut Pengerusi RISDA, Datuk Zahidi Zainul Abidin, RFSB memiliki 250 orang vendor yang berdaftar dan bernaung di bawahnya.

"Ini membuktikan wujudnya peluang perniagaan dan pekerjaan di kawasan luar bandar," katanya di majlis anugerah vendor terbaik RFSB bagi tahun 2018 di ibu pejabat RISDA di sini petang tadi.

Katanya, majlis itu diadakan sebagai reward dan tanda terima kasih atas sokongan dan kerjasama yang telah diberikan oleh vendor vendor dalam pelbagai segmen perkhidmatan kepada RFSB.

"Peranan vendor amat penting bagi menjamin sistem penyampaian RISDA berada pada tahap efisyen supaya segala bentuk bantuan kerajaan seperti baja dan benih sampai kepada rakyat yang memerlukan," katanya lagi.

Turut hadir di majlis tersebut ialah Pengerusi RFSB, Datuk Zaim Abu Hassan, Ketua Pengarah RISDA, Datuk Wan Ahmad Shabri Zainuddin Wan Mohamad dan Pengerusi NARSCO Berhad, Datuk Zamri Yaakob.

Datuk Zahidi percaya RFSB merupakan salah satu daripada syarikat terbaik di bawah RISDA yang telah memberikan perkhidmatan berkualiti.

"Saya difahamkan selain berpeluang menjadi vendor pengangkutan dan pembekal, RFSB turut menyediakan peluang perniagaan untuk menjadi usahawan dalam perkhidmatan bengkel baik pulih kenderaan, jualan tayar dan minyak pelincir," katanya lagi.

Katanya, dalam lawatan ke Indonesia pada Disember 2017, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah telah bersetuju melantik RFSB sebagai pembekal tayar kepada semua agensi di bawah KKLW di mana RFSB telah mempunyai jaringan perniagaan tayar dengan syarikat GTRadial di Indonesia.

Beliau berkata RFSB adalah di antara syarikat terbaik di bawah KKLW bagi kategori modal di bawah RM5 juta.

"Penganugerahan ini telah diterima oelh RFSB selama empat tahun berturut turut yang turut menaiktarafkan RFSB sebagai sebuah syraikat kategori Gred A pada tahun 2017," jelasnya lagi.

Syarikat Deraputra Enterprise di Kota Kinabalu memenangi anugerah vendor lori rigid kargo terbaik 2018 manakala Syarikat Y & C Transport, Keningau memenangi anugeraj vendor lori treler kargo terbaik 2018.

Syarikat Mnan Resources Sdn Bhd Kuantan memenangi anugerah vendor loti  treler tangki terbaik 2018 dan Syarikat Kesen Engineering (Segamat) Sdn Bhd memenangi anugeraj vendor alat ganti dan servis terbaik 2018. Hadiah Vendor of The year 2018 dimenangi oleh FELDA Transport & Services Sdn Bhd, Kuala Lumpur.

Semua pemenang menerima hadiah baucer pakej pelancongan Narsco Travel & Tours bernilai RM1,500 bagi setiap kategori, serta baucer tunai pakej pelancongan bernilai RM3,000 bagi anugerah vendor of the year, plak serta sijil penghargaan.

No comments:

Post a Comment