Thursday, March 1, 2018

PEMILIHAN CALON BN YANG PALING TELITI

DUNGUN, 1 Mac (Bernama) -- Pemilihan calon daripada Barisan Nasional (BN) yang akan bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) nanti adalah yang paling teliti pernah dilakukan oleh pucuk pimpinan parti.

Naib Presiden UMNO Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata sehingga kini senarai calon masih lagi menjadi misteri dan Pengerusi BN Datuk Seri Najib Tun Razak serta Timbalannya Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi sedang meneliti calon-calon berkenaan mengikut kriteria yang ditentukan parti.

"Perdana menteri (Najib) yang akan umumkan senarai calon-calon pada masa yang sesuai...sekarang PM dan timbalan perdana menteri (Ahmad Zahid) selaku pucuk pimpinan parti sedang meneliti nama-nama calon.

"Saya tidak pernah melihat PM (yang juga Presiden UMNO) membuat persiapan begitu teliti...ini kerana kita mengambil kira semua perkara termasuk sentimen di peringkat bahagian atau cawangan dan bagaimana penerimaan rakyat terhadap calon itu.

"Jadi kita berharap apabila diumumkan calon nanti maka sokonglah calon berkenaan sebagaimana ikrar kita, termasuklah tidak sabotaj calon bagi memastikan kemenangan BN pada PRU14 nanti," katanya

No comments:

Post a Comment