Thursday, February 28, 2019

DAHULU ANWAR DIFITNAH KINI ANWAR FITNAH PAS PULA



HULU LANGAT 1 Mac - Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man malam tadi menegaskan penyelesaian luar mahkamah kes saman fitnah Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kepada pengasas dan pengarang Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown adalah tanpa sebarang kos.

Jelas beliau, keputusan penghakiman kes tersebut telah menyatakan bahawa ia diselesaikan tanpa sebarang kos, oleh itu dakwaan Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim kononnya Pas terpaksa membayar sebanyak RM1.4 juta kepada Clare adalah tidak berasas.

"Isu Sarawak Report, kedua-dua pihak setuju selesai luar mahkamah, kalau Pas setuju mereka tak setuju tak juga selesai. Pas boleh teruskan tapi akan habis empat, lima juta, baik kita derma orang susah, kita buat markas, buat tahfiz, malah kalau kita menang pun, pampasan yang kita dapat tak sepadan dengan yang kita habis.

"Ada pula kata jumpa dokumen yang ada kos, cukuplah, Anwar menderita kerana fitnah dan rasa bagaimana suasana fitnah, jadi saya fikir cukuplah, jangan ulang benda yang sama kepada Presiden Pas," katanya.

Beliau berkata demikian sewaktu berucap dalam program Ceramah Perdana di Bandar Seri Putra, Bangi, dekat sini malam tadi.

Yang hadir sama, Timbalan Presiden UMNO yang menjalankan tugas-tugas Presiden, Datuk Seri Mohamad Hasan dan calon Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Semenyih, Zakaria Hanafi.

Semalam, Anwar mendakwa mempunyai dokumen transaksi bank melibatkan pembayaran berkenaan namun hanya akan mendedahkannya sekiranya Pas terus mencabar beliau.

No comments:

Post a Comment