Friday, March 1, 2019

BN DIJANGKA MENANG TIPIS?

SEMENYIH: Calon BN, Zakaria Hanafi dijangka menang tipis pada PRK Semenyih hari ini. Selepas dua minggu berkempen, para pengundi Semenyih nampaknya memberi sambutan luar biasa kepada calon BN berbanding tiga calon lain, calon PH, Aiman Zainali, calon PSM, Nik Aziz dan calon Bebas, Uncle Kentang.

Para pengundi nampaknya kecewa dengan  kerajaan PH yang dianggap kerajaan mandul oleh pemimpin Umno, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek. Selepas sembilan bulan memerintah, PH gagal menghapuskan tol dan menghapuskan bayaran PTPTN yang dijanjikan dalam manifesto PH.

Calon BN dikatakan lebih berpengalaman dan matang berbanding dengan calon PH yang tidak pandai berkomunikasi. Yang paling lucu menang malam ini, esok beliau akan selesai semua masalah yang tidak pernah dibuat oleh mana-mana wakil rakyat.

Dua penggal BN memenangi DUN Semenyih melalui Datuk Johan Abdul Aziz pada PRU 2008 dan 2013 tetapi Johan tewas kepada calon PH, Bakhtiar pada PRU 2018. Dapatkah BN menebus kembali kekalahan 2018? Sama sama kita tunggu keputusan PRK Semenyih malam ini.


No comments:

Post a Comment