Monday, July 22, 2019

MB TERENGGANU BERGELAR DATUK SERI

KUALA TERENGGANU, 22 Julai (Bernama) -- Menteri Besar, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar kini bergelar Datuk Seri apabila Sultan Mizan Zainal Abidin berkenan menganugerahkan Darjah Kebesaran Negeri Terengganu hari ini.

Beliau menerima Darjah Kebesaran Seri Setia Sultan Zainal Abidin (S.S.M.Z).

Selain Ahmad Samsuri, Sultan Mizan turut berkenan menganugerahkan Darjah Kebesaran - Darjah Dato' Paduka Mahkota Terengganu (D.P.M.T) yang membawa gelaran Datuk kepada sembilan individu iaitu Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri Terengganu, Yahaya Ali; Pegawai Kewangan Negeri, Mohd Zahari Md Azahar; Pengarah Tanah dan Galian Terengganu, Zainal Abidin Hussin dan Ketua Pegawai Eksekutif Pusat Pembangunan Kemahiran Negeri Terengganu (Tesdec), Kamaru Al-Amin Ismail.

Selain itu, Datuk Pengelola Bijaya Diraja, Mohd Azmi Mohamad Daham turut menerima gelaran yang sama, berserta empat lagi individu iaitu Mohd Shukri Azam; Mohd Rosli Janah; Che Mat Din Ismail dan See Kok Yem.

Istiadat pengurniaan gelaran dan bintang-bintang darjah kebesaran negeri itu berlangsung di Istana Syarqiyyah, di sini.

Hari ini, Sultan Mizan berkenan menyampaikan darjah kebesaran kepada seramai 53 penerima termasuk tiga anakanda baginda iaitu Tengku Nadhirah Zahrah, Tengku Muhammad Mua’az dan Tengku Fatimatuz Zahra’.

Senarai penuh penerima akan dikeluarkan pihak Setiausaha Kerajaan Negeri hari ini.

-- BERNAMA

1 comment:

  1. aslamu alaikum wr wb..
    bismillahirrahamaninrahim...



    Senang sekali rasanya saya bisa menulis
    dan berbagi kepada teman2 melalui tempat ini,
    sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang property rumah tangga
    dan mencapai kesuksesan yang luar biasa, mobil rumah dan fasilitas lain sudah saya miliki,
    namun namanya cobaan saya sangat percaya kepada semua orang,
    hingga suatu saat saya ditipu dengan teman saya sendiri dan membawa semua yang saya punya,
    akhirnya saya menanggung hutang ke pelanggan-pelanggan saya totalnya 470 juta dan di bank totalnya 600 juta ,
    saya sudah stress dan hampir bunuh diri anak saya 3 orang masih sekolah di smp / sma dan juga anak sememtarah kuliah, tapi suami saya pergi entah kemana dan meninggalkan kami ditengah tagihan hutang yang menumpuk.


    Demi makan sehari hari saya terpaksa jual nasi bungkus keliling dan kue,
    ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman
    dan bercerita dengannya tentang masalah yg saya hadapi, alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya.

    Dulu katanya dia juga seperti saya, setelah bergabung dengan Program Hibah Dana Gaib hidupnya kembali sukses,
    awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama 1hari saya berpikir
    dan melihat langsung hasilnya, saya akhirnya bergabung dangan mengunjungi website www.danagaib.xtgem.com semua petunjuk saya ikuti dan hanya 1 hari astagfirullahallazim,
    alhamdulilah demi allah dan anak saya,
    akhirnya 2m yang saya butuhkan benar benar ada di tangan saya,
    semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha,
    kini saya dapat bernfas legah atas bantuan Program Hibah Dana Gaib ini.

    jika teman teman ingin seperti saya, yakin dan percaya insya allah,
    saya sudah buktikan demi allah silakan kunjungi website di www.danagaib.xtgem.com atau lansung KLIK DISINI




























































































































































































    ReplyDelete