Wednesday, December 19, 2018

PEGAWAI EPIC DISIASAT DI PERINGKAT DALAMAN?




KUALA TERENGGANU, 19 Dis (Bernama) -- Kerajaan Negeri Terengganu kini menjalankan siasatan ke atas beberapa pegawai di sebuah syarikat berkaitan kerajaan (GLC) negeri berikutan timbulnya aduan salah laku.

Menteri Besar Dr Ahmad Samsuri Mokhtar berkata setakat ini siasatan dilakukan di peringkat dalaman tanpa melibatkan polis atau Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Tanpa mendedahkan siapa dan jumlah pegawai terlibat, beliau berkata tindakan itu adalah keputusan yang dicapai hasil perbincangan antara anggota lembaga pengarah dan berjanji akan memastikan ia adil dan telus.

"Siasatan dalaman sudah dimulakan sehari dua ini dan kita tidak beri tempoh masa bagi memastikan ia dilaksanakan dengan adil, telus dan tidak menganiaya mana- mana pihak.

"Oleh kerana siasatan sedang dilakukan, saya tidak akan memberi maklumat terperinci mengenai siapa yang sedang disiasat dan kenapa kerana ia adalah persoalan yang 'premature' pada tahap ini," katanya kepada pemberita di sini malam tadi.

Tambahnya, siasatan itu adalah proses biasa dalam sesebuah organisasi yang dijalankan mengikut Prosedur Standard Operasi (SOP) apabila menerim aduan mengenai kesalahan etika atau tatacara bagi mengelak kerugian berterusan terhadap syarikat.

Sebelum ini, tular dalam laman sosial apabila pintu bilik seorang ketua pegawai eksekutif (CEO) di syarikat itu dikunci dengan rantai besi sejak Jumaat lepas bagi menghalang beliau masuk ke pejabatnya.

Mengulas lanjut, Ahmad Samsuri berkata tindakan mengunci pintu berkenaan hanyalah satu kaedah dan masih mengikut SOP bagi menghalang individu tertentu supaya tidak berada di premis ketika siasatan sedang dijalankan.

Namun operasi syarikat itu masih diteruskan dan tugas pengurusan diambil alih oleh pemangku CEO dan kumpulan pengurusan sedia ada.

"Kita bukan menjalankan siasatan berdasarkan untung rugi kerana itu adalah perkara biasa dalam sesebuah perniagaan. Apa yang penting ialah berlaku 'good governance', etika pengurusan dan tidak berlaku penyelewengan dalam organisasi," katanya.

Beliau tidak menolak kemungkinan membawa kes itu kepada pihak berkuasa sekiranya didapati ada pelanggaran undang-undang.

-- BERNAMA


2 comments:

  1. Saya telah kehilangan banyak masa untuk syarikat pinjaman palsu yang cuba mendapatkan pinjaman. tetapi itu tidak berlaku lagi.

    Nah, saya melihat komen pada blog oleh Marianne Low yang memberi keterangan tentang mendapatkan pinjaman dari seorang ibu Susan bowman, yang saya fikir sebagai salah satu syarikat palsu ini. Kemudian saya memutuskan untuk menghubunginya dan mencubanya semula .... Mengejutkan saya selepas prosedur yang diberikan kepada saya oleh ibu Susan. Kemudian dia meyakinkan saya bahawa saya akan dibiayai oleh bank langsung dari Indonesia yang harus saya pegang. Saya menunggu sehingga pinjaman saya diproses dan diluluskan dan kemudian saya mendapat pinjaman saya memohon langsung ke akaun bank saya tanpa bayaran tambahan ... Semoga Allah memberkati ibu Susan untuk kerja yang indah yang dia lakukan ..... Kebanyakan kawan saya yang memerlukan pinjaman juga dikenakan dan mereka mendapat pinjaman juga ....

    Anda boleh menghubungi ibu Susan bowman dengan e-mel ini (Susanbowmanloancompany@gmail.com)
    Juga pada whatsapp 12027538718
    untuk pinjaman anda sendiri dia tidak menipu saya

    Dan jika anda juga boleh menghubungi saya di email ini jika anda takut: aelok36@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

    Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

    Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

    Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

    Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

    ReplyDelete