Saturday, December 22, 2018

JANGAN GUNA WANG ROYALTI MINYAK UNTUK PARTI



DUNGUN, 22 Dis ( Bernama) -- Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) Terengganu akan menjadi mata dan telinga kerajaan pusat Pakatan Harapan (PH) dalam memastikan kerajaan Terengganu tidak menyalahguna wang royalti minyak yang disalurkan kerajaan pusat untuk tujuan selain kebajikan rakyat.

Pengerusinya, Senator Datuk Razali Idris berkata pihaknya tidak akan akan teragak-agak untuk mendesak kerajaan pusat supaya mengguna pakai kaedah lain bagi pembayaran royalti negeri sekiranya terdapat unsur-unsur penyelewengan dalam tadbir urus wang berkenaan.

"Setakat ini kerajaan pusat telah menyalurkan sebanyak RM450 juta wang royalti kepada negeri Terengganu yang dibayar sebanyak tiga kali iaitu yang terakhir pada awal bulan ini.

"Kita bimbang wang ini akan digunakan untuk perjalanan parti kerana pada muktamar tahunan PAS September lalu di Kuala Nerus ada permintaan daripada beberapa individu yang meminta supaya kerajaan negeri membantu parti di negeri lain menggunakan wang royalti rakyat Terengganu," katanya selepas menyampaikan bantuan persekolahan kepada 1,000 orang pelajar sekolah di sini, hari ini.

Turut hadir, Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu yang juga Pengerusi Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) Wan Saiful Wan Jan.

Dalam perkembangan lain, Wan Saiful berkata Bersatu Terengganu turut menyasarkan pertambahan ahli sehingga 50,000 orang pada tahun hadapan.

"Sehingga September tahun ini seramai 5,800 orang telah mendaftar sebagai ahli PPBM di seluruh negeri dan jumlah ini dijangka meningkat sehingga ke 50,000 pada tahun hadapan.

"Kita percaya sasaran ini dapat dicapai berdasarkan peningkatan jumlah ahli yang mendadak iaitu daripada 1,000 orang pada empat bulan pertama tahun ini kepada 5,800 ahli sehingga September lalu.

"Ini pastinya kerana keyakinan rakyat terhadap kerajaan Pakatan Harapan (PH) yang berjaya memenangi Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-14 dan membentuk kerajaan (PRU) pada Mei lalu," katanya.

-- BERNAMA

2 comments:

  1. Saya telah kehilangan banyak masa untuk syarikat pinjaman palsu yang cuba mendapatkan pinjaman. tetapi itu tidak berlaku lagi.

    Nah, saya melihat komen pada blog oleh Marianne Low yang memberi keterangan tentang mendapatkan pinjaman dari seorang ibu Susan bowman, yang saya fikir sebagai salah satu syarikat palsu ini. Kemudian saya memutuskan untuk menghubunginya dan mencubanya semula .... Mengejutkan saya selepas prosedur yang diberikan kepada saya oleh ibu Susan. Kemudian dia meyakinkan saya bahawa saya akan dibiayai oleh bank langsung dari Indonesia yang harus saya pegang. Saya menunggu sehingga pinjaman saya diproses dan diluluskan dan kemudian saya mendapat pinjaman saya memohon langsung ke akaun bank saya tanpa bayaran tambahan ... Semoga Allah memberkati ibu Susan untuk kerja yang indah yang dia lakukan ..... Kebanyakan kawan saya yang memerlukan pinjaman juga dikenakan dan mereka mendapat pinjaman juga ....

    Anda boleh menghubungi ibu Susan bowman dengan e-mel ini (Susanbowmanloancompany@gmail.com)
    Juga pada whatsapp 12027538718
    untuk pinjaman anda sendiri dia tidak menipu saya

    Dan jika anda juga boleh menghubungi saya di email ini jika anda takut: aelok36@gmail.com

    ReplyDelete
  2. BERITA BAIK

    Adakah anda berfikir untuk mendapatkan bantuan kewangan, anda serius memerlukan pinjaman segera, anda sedang memikirkan memulakan perniagaan anda sendiri, anda berada dalam hutang, ini adalah peluang anda untuk mencapai hasrat anda kerana kami menyediakan pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan, dan pinjaman korporat, Dan semua pinjaman tersebut pada kadar faedah 2%. Kami adalah Syarikat Pinjaman yang sah, kami menjamin semua pelanggan kami yang berharga bahawa mereka akan mendapatkan semua pinjaman individu dengan senyuman di muka mereka.
    Untuk maklumat lanjut sila hubungi kami sekarang melalui e-mel:
    Susanbowmanloancompany@gmail.com

    dan anda juga boleh pergi ke syarikat Via whatsapp dengan nombor ini
    +120275328718
    anda boleh memanggil atau teks kami pada nombor itu, dan WhatsApp

    ReplyDelete