Monday, December 10, 2018

EPIC IKRAR BEBAS RASUAH



KEMAMAN - Bagi memelihara imej bersih daripada rasuah untuj menarik keyakinan pelabur, Kumpulan Eastern Pacific Industrial Corporation Berhad (Epic) turut melafaz dan menandatangani ikrar bebas rasuah (IBR) bersama Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Inisiatif yang diambil Kumpulan Epic itu sekali gus menjadi IBR ke-100 yang dilafaz dan ditandatangani sepanjang tahun ini di Terengganu selepas ia sebelum ini ditandatangani agensi kerajaan, swasta dan syarikat berkaitan kerajaan (GLC).


Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Epic, Noor Fadzil Mohamed Nor berkata, langkah itu sebagai menyahut seruan kerajaan untuk memberi keutamaan kepada nilai integriti.

"Ini adalah tanda sokongan dan komitmen Epic sebagai sebuah anak syarikat Terengganu dalam membanteras gejala rasuah dan salah guna kuasa serta mewjudkan perkhidmatan yang adil dan telus.


"Di samping itu, ia juga seiring dengan teras utama Rancangan Perniagaan Epic 2019-2023 iaitu menerima pakai amalan terbaik dalam pengurusan perniagaan tadbir urus dalam menuju ke arah kemampanan dan kredibiliti syarikat di masa kini dan akan datang," katanya.

Seramai 70 kakitangan kumpulan Epic terdiri daripada 9 anak syarikat melafaz ikrar itu dengan diketuai Noor Fadzil pada majlis yang diadakan di Darul Iman Training Centre (DITC) Teluk Kalong, hari ini.

Lafaz ikrar dan proses menandatangani ikrar itu disaksikan Pengarah SPRM Negeri Terengganu, Ketua Penolong Kanan Pesuruhjaya Mohd Zaki Hassan.

Noor Fadzil berkata, majlis itu julung kali dianjurkan Epic bersempena Hari Anti-Rasuah Sedunia yang disambut pada 9 Disember setiap tahun.

Tambahnya, kerjasama antara Epic dan SPRM dalam menjayakan majlis itu juga merupakan salah satu usaha meningkatkan nilai integriti serta melahirkan modal insan yang lebih bertanggungjawab, amanah dalam setiap aspek tugasan dan seterusnya memberi nilai tambah kepada syarikat.

"Kita mahu imej bersih untuk menyakinkan pelabur untuk datang melabur di syarikat kita.

"Sebagai badan korporat, memang tumpuan kita menjurus kepada keuntungan tetapi pada dalam usaha kita memaksimumkan keuntungan dan mengurangkan kos, aspek integriti diberi keutamaan," katanya.

Kumpulan Epic yang ketika ini mempunyai seramai kira-kira 1,300 kakitangan mencatat pendapatan sebanyak RM270 juta pada tahun lalu.












Kata Noor Fadzil, pendapatan yang diperoleh itu dijangka meningkat sedikit kepada RM295 juta sehingga akhir bulan ini, iaitu peningkatan sebanyak RM25 juta walaupun keadaan ekonomi yang masih belum stabil.

2 comments:

  1. Saya telah kehilangan banyak masa untuk syarikat pinjaman palsu yang cuba mendapatkan pinjaman. tetapi itu tidak berlaku lagi.

    Nah, saya melihat komen pada blog oleh Marianne Low yang memberi keterangan tentang mendapatkan pinjaman dari seorang ibu Susan bowman, yang saya fikir sebagai salah satu syarikat palsu ini. Kemudian saya memutuskan untuk menghubunginya dan mencubanya semula .... Mengejutkan saya selepas prosedur yang diberikan kepada saya oleh ibu Susan. Kemudian dia meyakinkan saya bahawa saya akan dibiayai oleh bank langsung dari Indonesia yang harus saya pegang. Saya menunggu sehingga pinjaman saya diproses dan diluluskan dan kemudian saya mendapat pinjaman saya memohon langsung ke akaun bank saya tanpa bayaran tambahan ... Semoga Allah memberkati ibu Susan untuk kerja yang indah yang dia lakukan ..... Kebanyakan kawan saya yang memerlukan pinjaman juga dikenakan dan mereka mendapat pinjaman juga ....

    Anda boleh menghubungi ibu Susan bowman dengan e-mel ini (Susanbowmanloancompany@gmail.com)
    Juga pada whatsapp 12027538718
    untuk pinjaman anda sendiri dia tidak menipu saya

    Dan jika anda juga boleh menghubungi saya di email ini jika anda takut: aelok36@gmail.com

    ReplyDelete
  2. BERITA BAIK

    Adakah anda berfikir untuk mendapatkan bantuan kewangan, anda serius memerlukan pinjaman segera, anda sedang memikirkan memulakan perniagaan anda sendiri, anda berada dalam hutang, ini adalah peluang anda untuk mencapai hasrat anda kerana kami menyediakan pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan, dan pinjaman korporat, Dan semua pinjaman tersebut pada kadar faedah 2%. Kami adalah Syarikat Pinjaman yang sah, kami menjamin semua pelanggan kami yang berharga bahawa mereka akan mendapatkan semua pinjaman individu dengan senyuman di muka mereka.
    Untuk maklumat lanjut sila hubungi kami sekarang melalui e-mel:
    Susanbowmanloancompany@gmail.com

    dan anda juga boleh pergi ke syarikat Via whatsapp dengan nombor ini
    +120275328718
    anda boleh memanggil atau teks kami pada nombor itu, dan WhatsApp

    ReplyDelete