Wednesday, March 27, 2019

MIERA AKUI IKUT EMOSI MUAT DALAM FB KES MUHAMMAD ADIB

SHAH ALAM, 27 Mac (Bernama) -- "Saya terlalu ikut emosi tanpa ketahui fakta sebenar kejadian," kata jururawat Institut Jantung Negara (IJN), pemilik akaun Facebook dengan nama Cik Miera, yang memuat komen di laman sosial itu mengenai kematian anggota bomba Muhammad Adib Mohd Kassim.

Siti Syafika Amira Mohd Rasani, 27, yang berkhidmat di bilik pembedahan IJN selama enam tahun berkata beliau memuat naik komen kontroversi itu pada 22 Mac lepas tanpa mengetahui fakta sebenar.

"Saya emosi buat kenyataan ini kerana semasa Adib di sana (IJN) saya lihat keluarganya menangis. Saya juga nampak pihak bomba tidur luar Unit Rawatan Rapi (ICU) IJN setiap hari atas kerusi menunggu. Saya rasa dalam keadaan kekeluargaan," katanya ketika menjawab soalan pegawai pengendali inkues Zafran Rahim Hamzah semasa prosiding inkues bagi menyiasat kematian Muhammad Adib di Mahkamah Koroner hari ini.

No comments:

Post a Comment