Thursday, January 4, 2018

MB AKUI DILAYANG KAD MERAH

SEREMBAN, 3 Jan (Bernama) -- Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan mengakui bahawa beliau telah digantung seumur hidup daripada menyertai mana-mana kejohanan bola sepak di negeri ini akibat dilayangkan kad merah dalam final liga tempatan, 40 tahun dahulu.

Pada 1977, Mohamad, yang ketika itu mewakili Negeri Sembilan Malays telah mengasari G. Torairaju, pemain kebangsaan ketika itu yang bermain untuk Negeri Sembilan Indian di Padang Majlis Perbandaran Seremban (MPS), terlebih dahulu dilayangkan kad kuning oleh pengadil perlawanan.

"Kemudian saya membantah, saya sepak bola kat dia (pengadil) dan terkena dia dan dia tunjuk kad merah dan saya rampas kad dari tangan pengadil dan baling lalu tersangkut di atas pokok masa itu di padang NS. Saya ingat lagi keputusan seri 1-1.

"Itu perlawanan saya yang terakhir secara rasmi tapi main-main biasa itu adalah...masa itu final NS Malays lawan NS Indian, masa itu liga tempatan cukup hebat dan Torairaju masa itu main untuk Malaysia dan saya kata: "I want to retire Torairaju from football," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco di Wisma Negeri di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas pertanyaan pemberita mengenai tular kisah hidupnya yang dilayangkan kad merah oleh pengadil di media sosial baru-baru ini

No comments:

Post a Comment