Saturday, January 6, 2018

GRUP WHATSAPP KEMAMAN KITA BANTU KELUARGA MISKIN



KEMAMAN: Grup whatsapp Kemaman Kita (KK) yang dinaungi oleh seorang ahli perniagaan, Datuk Seri Mohd Rahim Husin semalam membantu sebuah keluarga miskin di Kuala Kemaman.

Grup whatsapp yang mempunyai 256 orang ahli itu diwakili adminnya, Mat Dalam Awang menyampaikan sumbangan kepada Asiah Mohamad dalam bentuk wang tunai, beras, gandum dan barang makanan yang lain.

Ia bermula Khamis lalu apabila anak Asiah muntah di sekolah. Guru pelajar itu menyiasat punca pelajarnya yang bersekolah dalam darjah tiga itu muntah. Rupa-rupanya pelajar itu tidak makan apa apa dari pagi kerana di rumahnya tiada beras dan lain lain makanan. Seorang ahli jawatankuasa Persatuan Ibu Bapa Guru (PIBG) melaporkan hal itu kepada admin KK dan admin terus ambil inisiatif menghantar barang barang makanan dan wang sumbangan penaung Grup KK.

Admin Grup KK disertai 20 orang ahlinya mengunjungi rumah Asiah dan turut sama ialah Ketua Umno Cawangan Kuala Kemaman, Wan Ali Wan Embong. Wan Ali memuji tindakan yang diambil oleh Grup KK yang perihatin dengan keadaan keluarga miskin di dalam qariahnya.


No comments:

Post a Comment