Tuesday, January 16, 2018

KETUA UMNO BAHAGIAN BUKAN ISLAM DILANTIK SENATOR

KUALA LUMPUR, 16 Jan (Bernama) -- Ketua Umno Bahagian Penampang Datuk John Ambrose ,66, dan Naib Presiden Gerakan Datuk Teo Kok Chee, 71, hari ini mengangkat sumpah sebagai senator bagi tempoh tiga tahun di Dewan Negara, di sini hari ini.

Kedua-dua mereka yang dilantik buat kali pertama mengangkat sumpah di hadapan Yang Dipertua Dewan Negara Tan Sri S. A. Vigneswaran.

Ketika ditemui pemberita selepas upacara berkenaan, Ambrose berkata pelantikan tersebut memberi peluang kepadanya memperbaiki taraf kehidupan rakyat terutamanya di Penampang, Sabah dari segi kesihatan dan keselamatan.

"Kami ingin meminta hospital yang lengkap dan meminta menaik taraf balai polis kepada ibu pejabat polis untuk tujuan keselamatan. Saya juga mahu membawa lebih banyuak pembangunan di Penampang supaya peluang pekerjaan dapat ditawarkan kepada belia," katanya.

Katanya, beliau juga akan pastikan pengundi kaum Kadazan, Dusun, Murut and Rungus di kawasannya akan terus menyokong Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

No comments:

Post a Comment