Monday, September 3, 2018

JANGAN ANAK TIRIKAN PENYOKONG PAS DALAM PROGRAM YPK

MARANG: Pengerusi Persatuan Isteri Wakil Rakyat dan Bekas Wakil Rakyat Terengganu (Khairunnisa'), Tuan Faizah Tuan Abdul Rahman meminta Yayasan Pembangunan Keluarga Terengganu (YPK) tidak menganaktirikan penyokong PAS dalam setiap program YPK.

Katanya, beliau menerima aduan daripada penyokong PAS bahawa mereka tidak diterima untuk belajar menjahit di bengkel jahitan YPK kerana mereka anak penyokong PAS.

"Malah dalam pengambilan guru taska pun mereka ditanya sokong PAS atau BN ketika ditemuduga," kata beliau ketika berucap di majlis lawatan Khairunisa' ke YPK Marang semalam.

Beliau meminta YPK berlapang dada dalam pemilihan pelatih kursus jahitan dan pengambilan kakitangan mereka.

Tuan Faizah yang juga isteri Menteri Besar mengetuai Khairunnisa' melawat YPK Marang. Beliau diiringi Hajah Zarani Othman (isteri Speaker Dewan Undangan Negeri), Zainon Abdul Wahab, Mar Syerah Omar, Hafizah Abd Rahman dan pemimpin muslimat PAS Kawasan Marang.

Turut hadiri majlis tersebut ialah Pengarah YPK, Shafaruddin Mustafa selaku tuan rumah.

Sebelum ini, blog Today Terengganu pada 5 Jun lalu pernah melaporkan 12 sebab kenapa "Pengarah YPK perlu dipecat"   yang mana Shafaruddin didakwa menggunakan YPK berkempen untuk calon BN pada PRU lalu.

Posting tersebut telah dibaca oleh seramai 50,264 orang yang menunjukkan ramai rakyat Terengganu bersetuju kerajaan PAS memecat beliau tetapi sehingga sekarang kerajaan PAS masih mengekalkan beliau sebagai Pengarah YPK.

No comments:

Post a Comment